Dok su pomodni SUV-ovi, koji su posljednjih godina preplavili tržište, sve više pogodni samo za vožnju cestom, jedan od pionira klase, Subaru Forester, drži se tradicionalnih vrijednosti. I četvrta generacija japanskog SUV-a pravi je terenac, ali i automobil kojim možete bez problema navečer u kazalište.
Njegovo ponašanje na makadamu prekrivenom snijegom, kakav nas je dočekao na testnoj ruti u brdima iznad Verone, naprosto impresionira. Takva trakcija bez ikakvog proklizavanja u takvim uvjetima rijetko se viđa. Za to je, dakako, zaslužan poznati Subaruov simetrični pogon na sva četiri kotača. No, Forester dominira i na cesti. Na zavojitim cestama pruža vozački užitak, a na otvorenoj cesti je udoban i komforan te spreman za duže putovanje. Porastao je u svim smjerovima. Dug je 459,5 cm (+3,5), širok 179,5 cm (+1,5) i visok 173,5 cm (+3,5). Osovinski mu je razmak 2,5 cm duži. Prtljažnik je porastao za 50 litara (500 l), a Forester je od tla udaljen 22 cm.
Pravi \'muški\' automobil
Dizajnerski i vozački više će se sviđati muškarcima. Primjerice, ručni je 6-brzinski mjenjač precizan i brz, ali ne i nježan. Subaru i za to ima rješenje, nudi automatski CVT mjenjač, za sada u kombinaciji samo s benzinskim motorima, ali do kraja godine i uz dizelski motor. Doplata za CVT mjenjač je 20.000 kuna.
U ponudi su, dakako, bokser motori: već dobro znani 2-litreni benzinac sa 150 KS i 198 Nm okretnog momenta te prvi dizelski bokser motor na svijetu sa 147 KS i 350 Nm okretnog momenta. Novost je turbobenzinac temeljen na 2-litrenom motoru koji razvija 240 KS i 350 Nm okretnog momenta. Do stotke stiže za 7,5 s, a juri do 221 km/h. Dolazi isključivo s novim CVT mjenjačem s osam brzina, a troši 8,5 l/100 km.
Top model za 389.990 kn
Cijene su na razini starog modela. Početni Forester 2,0 sa 150 KS i ručnim šestbrzinskim mjenjačem te Comfort opremom stoji 249.990 kuna, dok početni dizelaš košta 269.990 kn. Top verzija s novim turbobenzincem od 240 KS i Dynamic opremom stoji 389.990 kuna. U prodaju u Hrvatskoj Forester dolazi 31. siječnja.
>> Subaru Trezia - prostran, štedljiv i praktičan automobil
Da me pitaju na kvizu koji je ovo auto i da ne vidim znak naprijed, odgovorio bi da je to RAV4...