Svojim stilom vožnje možemo pridonositi sigurnosti prometa ili biti opasnost na cesti, možemo popravljati ili kvariti raspoloženje drugim vozačima, ali možemo i – štedjeti gorivo. I to ne malo. Istraživanja pokazuju da razlika u potrošnji između vozača istih automobila na istoj dionici i u istim vremenskim uvjetima može doseći čak i 20 posto! A to danas, kada je mnogima svaka litra skupa, nije zanemarivo. Vrijedi, stoga, razmotriti vlastite vozačke navike i pokušati usvojiti barem poneku od onih koje predlažu naši stručnjaci.
Kuna po kuna
Oni, pak, koji odluče iskušati sva pravila štedljivog ponašanja za upravljačem mogli bi se vrlo ugodno iznenaditi. Procjenjuje se, naime, da ekonomična vožnja štedi od 20 do 30 posto goriva.
– To potvrđuju i praksa i sva naša ciljana testiranja. Proizlazi da uz rigorozno pridržavanje savjeta o ekonomičnoj vožnji tijekom godine, ako prevaljujemo prosječnih 15.000 kilometara, na gorivu možemo uštedjeti između 2000 i 3500 kuna – kaže glasnogovornik Hrvatskog autokluba Alan Vojvodić.
– Odnosno, na sto prevaljenih kilometara racionalnom vožnjom možemo uštedjeti između jedne i dvije litre goriva, što će reći da nam u džepu na svakih sto kilometara ostaje desetak, dvadesetak kuna. Osim toga, štedljivija vožnja način je da i u krizi ostanemo mobilni. Po potrošnji goriva se, recimo, vidi da se mnogi odriču automobilske vožnje kad god im ona nije neophodna. No, čak ni uštede i mobilnost nisu jedini razlozi zašto vrijedi voziti racionalno. Takva vožnja čuva i prirodu, jer se smanjuje emisija CO2, a povećava i sigurnost prometu. Ili, drugim riječima, ekonomična vožnja štedi novac, čuva prirodu i živote – poručuje.
Nježno s papučicom
Koliko su, pak, uštede u izravnoj vezi s brzinom kojom vozimo, lako je mjerljivo. Ako se, primjerice, na cestama koje to dopuštaju vozi brzinom između 45 i 55 kilometara, goriva će dostajati za čak 40 posto dužu dionicu nego da smo vozili 80 km na sat.
Za autoput te preporučene brzine, dakako, ne vrijede, a ekonomična vožnja na brzim cestama podrazumijeva što manje ubrzavanja i usporavanja, te brzinu koja po mogućnosti ne prelaziti 100 km/h.
– Općenito je pravilo: s papučicom za gas uvijek nježno. Ona je među glavnim ‘krivcima’ za potrošnju. Stoga je jedan od savjeta koji valja zapamtiti: vožnja bez naglih ubrzanja i kočenja – savjetuje A. Vojvodić.
ja sam trenutno preskočio 6 od 7 ponuđenih točaka za štedljiviju vožnju jer trenutno nemam za kupnju auta ni da mi stoji pred kućom,a kamoli da ga vozim,registriram,servisiram,popravljam kvarove....moja opcija su bicikl,tramvaj,bus i gradska željeznica...naravno i to ima svoju cijenu,teškoo je djeci objasniti zašto je tako,zašto put iz vrtića umjesto 10 min autom traje 45 min sa busom(malo hodanja,pa bus,pa opet malo hodanja),zašto pada kiša,a na okretištu autobusa u Trnavi(Zg.Dubrava) nema Bandićeve nadstrešnice od 90 i nešto tisuća kuna pa moramo trpiti vremenske uvjete dok čekamo bus 214