Smanjite izdatke

Pametno s gasom: Ekonomična vožnja štedi 30 posto goriva

kolona
Foto: Reuters/Pixsell
05.09.2016.
u 12:49

Dva vozača mogu istu dionicu za upravljačem istog automobila i u istim vremenskim uvjetima prevaliti s potrošnjom goriva koja se razlikuje čak i do dvadeset posto

Svojim stilom vožnje možemo pridonositi sigurnosti prometa ili biti opasnost na cesti, možemo popravljati ili kvariti raspoloženje drugim vozačima, ali možemo i – štedjeti gorivo. I to ne malo. Istraživanja pokazuju da razlika u potrošnji između vozača istih automobila na istoj dionici i u istim vremenskim uvjetima može doseći čak i 20 posto! A to danas, kada je mnogima svaka litra skupa, nije zanemarivo. Vrijedi, stoga, razmotriti vlastite vozačke navike i pokušati usvojiti barem poneku od onih koje predlažu naši stručnjaci.

Kuna po kuna

Oni, pak, koji odluče iskušati sva pravila štedljivog ponašanja za upravljačem mogli bi se vrlo ugodno iznenaditi. Procjenjuje se, naime, da ekonomična vožnja štedi od 20 do 30 posto goriva.

– To potvrđuju i praksa i sva naša ciljana testiranja. Proizlazi da uz rigorozno pridržavanje savjeta o ekonomičnoj vožnji tijekom godine, ako prevaljujemo prosječnih 15.000 kilometara, na gorivu možemo uštedjeti između 2000 i 3500 kuna – kaže glasnogovornik Hrvatskog autokluba Alan Vojvodić.

– Odnosno, na sto prevaljenih kilometara racionalnom vožnjom možemo uštedjeti između jedne i dvije litre goriva, što će reći da nam u džepu na svakih sto kilometara ostaje desetak, dvadesetak kuna. Osim toga, štedljivija vožnja način je da i u krizi ostanemo mobilni. Po potrošnji goriva se, recimo, vidi da se mnogi odriču automobilske vožnje kad god im ona nije neophodna. No, čak ni uštede i mobilnost nisu jedini razlozi zašto vrijedi voziti racionalno. Takva vožnja čuva i prirodu, jer se smanjuje emisija CO2, a povećava i sigurnost prometu. Ili, drugim riječima, ekonomična vožnja štedi novac, čuva prirodu i živote – poručuje.

Nježno s papučicom

Koliko su, pak, uštede u izravnoj vezi s brzinom kojom vozimo, lako je mjerljivo. Ako se, primjerice, na cestama koje to dopuštaju vozi brzinom između 45 i 55 kilometara, goriva će dostajati za čak 40 posto dužu dionicu nego da smo vozili 80 km na sat.

Za autoput te preporučene brzine, dakako, ne vrijede, a ekonomična vožnja na brzim cestama podrazumijeva što manje ubrzavanja i usporavanja, te brzinu koja po mogućnosti ne prelaziti 100 km/h.

– Općenito je pravilo: s papučicom za gas uvijek nježno. Ona je među glavnim ‘krivcima’ za potrošnju. Stoga je jedan od savjeta koji valja zapamtiti: vožnja bez naglih ubrzanja i kočenja – savjetuje A. Vojvodić.

Ključne riječi

Komentara 3

PO
podravacc
11:28 06.11.2012.

ja sam trenutno preskočio 6 od 7 ponuđenih točaka za štedljiviju vožnju jer trenutno nemam za kupnju auta ni da mi stoji pred kućom,a kamoli da ga vozim,registriram,servisiram,popravljam kvarove....moja opcija su bicikl,tramvaj,bus i gradska željeznica...naravno i to ima svoju cijenu,teškoo je djeci objasniti zašto je tako,zašto put iz vrtića umjesto 10 min autom traje 45 min sa busom(malo hodanja,pa bus,pa opet malo hodanja),zašto pada kiša,a na okretištu autobusa u Trnavi(Zg.Dubrava) nema Bandićeve nadstrešnice od 90 i nešto tisuća kuna pa moramo trpiti vremenske uvjete dok čekamo bus 214

SE
sestrićna
10:53 06.11.2012.

jeli to sve sama radmila smislila ili?

IS
istima
14:45 05.11.2012.

e sad da je vožnja između 45 i 55 optimalna ??..... Za četvrtu presporo, u trećoj velika turaža... Ako se neka brzina može smatrati štedljivom to je valjda ona oko 60 km/h (za motoere manje i srednje snage).... U četvrtoj na manjoj turaži, i (ili) 70-80 na otvorenoj cesti u petom stupnju

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije