ISTRAŽILI SMO

U Hrvatskoj su uvoznici vrlo povoljni, no država je pohlepna!

'30.10.2012., Zagreb - Vrbani 3, veliki test novog automobila Renault Clio.  Photo: Marko Prpic/PIXSELL'
Marko Prpić/PIXSELL
20.11.2012.
u 08:17

Život u Danskoj je skup, no plaća je oko 20.000 kuna. Za Clio Danac radi osam, a hrvatski radnik 16 mjeseci

Rekordne 2008. godine broj novih automobila prodanih u Hrvatskoj zaustavio se na 88.265 primjeraka. Ove će godine biti prodano oko 32.000 automobila. U priči o padu tržišta uz bok krizi stale su i Vladine "mjere za ekonomski oporavak".

Udarac za udarcem

Prvi udarac bio je povećanje PDV-a, drugi ukidanje odbitka poreza za aute kojima se koriste tvrtke, a treći prerana najava pojeftinjenja automobila za koje se ne zna ni kad će se dogoditi ni hoće li to uopće biti pojeftinjenje. Politika države prema tržištu automobila je maćehinska i pomalo autodestruktivna, vrlo je vjerojatno da će i rezultati punjenja proračuna biti poražavajući. Pad prodaje je toliki da njegov efekt neće poništiti ni veći PDV ni manji odbitak poreza. Podaci dokazuju da je naša država previše pohlepna.

Od svih država Europe veća ukupna prosječna davanja ima samo Danska. Hrvatska je ovdje na nedopustivo visokom drugome mjestu! Za primjer smo uzeli novi Renault Clio s osnovnim benzinskim motorom i srednjim paketom opreme te VW Passat sa srednje snažnim dizelskim motorom i srednjom razinom opreme. Iako prema cijenama obaju automobila Hrvatsku možemo smjestiti u zlatnu europsku sredinu, u oko bode postotak poreza koji naši građani državi plaćaju na osnovnu cijenu vozila. Primjerice, na Cliju je to čak 42 posto, a državne blagajne u zemljama članicama EU uglavnom se zadovoljavaju sa 19-30 posto. Ekstremni primjer je Danska, koja na osnovnu cijenu računa čak 113,2% poreza pa tako Clio koji u Hrvatskoj stoji 89.900 kuna u Danskoj košta 162.000 kn.

Niske osnovne cijene

Kako je moguće da Hrvatska uz tako visoka davanja ipak ima cijene na razini europskog prosjeka? Osnovne cijene u Hrvatskoj osjetno su niže nego na većini europskih tržišta. Tako proizvođači na tržištima slabije platežne moći pokušavaju potaknuti kupnju.

I to funkcionira u većini zemalja istočne Europe, gdje su auti i do 20% jeftiniji. Da su davanja na razini europskog prosjeka, u Hrvatskoj bismo vozili možda i najpovoljnije automobile u Europi.

Komentara 16

EH
enigmus-hr
09:14 20.11.2012.

tko ima para za novi auto, neka plati i porez. Za mene koji jedva može skrpati za rabljenog Punta, tako mi je svejedno

RO
rotten
17:43 22.11.2012.

20.11.2012. u 15:12h marcellus je napisao/la: između ostaloga carine su predviđene da "štite" proizvođača od nelojalne konkurencije iz drugih država ili dampinga istih ... Budući RH ima ogromnu proizvodnju automobila nije mi ni jasna ta njihova premisa o carinama uopćee na proizvod koji se u RH ne proizvodi...Osima naravno da istepu paru iz đepa nas građana da bude bolje njima( birokraciji)

ML
mladaklada
09:08 20.11.2012.

"Da su davanja na razini europskog prosjeka, u Hrvatskoj bismo vozili možda i najpovoljnije automobile u Europi..." Da, a onda bi proizvođači i trgovci kompenzirali razliku na račun kupaca. Znamo kako to ide...kupac uvijek nahrda.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije