VOZAČKI ISPIT

U Njemačkoj dvostruko skuplje, a vježba se manje

auto škola
Tomislav Miletić/PIXSELL
14.09.2013.
u 10:48

U Hrvatskoj se uz instruktora mora voziti 35 sati i cijena autoškole je najmanje 7000 kuna. U Njemačkoj je obvezno voziti samo 12 sati i najminimalnija cijena je 1250 eura, a prosječna 2030 eura

Polaganje vozačkog ispita jedna je od stvari u kojima su zemlje članice Europske unije relativno autonomne, što znači da same određuju kako će se polaznici autoškola osposobljavati i kako će izgledati sam ispit. Doduše, Europski parlament propisao je određene direktive koje se odnose na minimalne kriterije za izdavanje vozačke dozvole i minimalne zahtjeve za vozačke ispite i standarde tjelesne i duševne sposobnosti za upravljanje vozilom te, dakako, uzajamno priznavanje vozačkih dozvola država članica.

– Modeli osposobljavanja u zemljama EU različiti su. Svaka zemlja ima svoj sustav osposobljavanja. Najčešće je riječ o dva sustava. Jedan, koji podrazumijeva obvezno osposobljavanje s definiranim minimalnim brojem sati i drugi, koji podrazumijeva osposobljavanje bez minimalnog broja sati s određenim sadržajima i stjecanjem iskustva uz pratnju (najčešće s roditeljima) kroz odvoženih 3000 do 5000 km – dr. sc. kaže Sinan Alispahić, rukovoditelj Sektora za vozače Hrvatskog autokluba.

U Sloveniji 20 sati

Primjerice, u Njemačkoj je obvezno minimalno 12 odvoženih sati prije praktičnog ispita (pet sati vožnje u gradu, četiri sata vožnje autocestom i tri sata noćne vožnje). Međutim, u praksi instruktor vožnje pojedinačno sa svakim kandidatom odlučuje o tome je li 12 sati vožnje dovoljno za uspješan ispit iz vožnje. Broj sati ovisi o osobnim vještinama i sposobnostima kandidata, kao i sposobnostima poučavanja instruktora. U praksi, najčešće taj broj sati nije dovoljan i potreban je puno veći broj sati.

U Njemačkoj u najboljem slučaju, ako sve položite iz prvog pokušaja, cijena autoškole će vas stajati 1250 eura. Ali, teško je za očekivati da nećete trebati dodatne sate, koji minimalno stoje po 39 eura. Ako uzmete 20 dodatnih sati što se čini realno i većina kandidata ih uzima, cijena se penje na 2030 eura.

U Sloveniji je obvezno odvoziti 20 sati s instruktorom, a cjelokupni vozački ispit stoji najmanje 1161 euro.

Odustalo se od treninga

U Hrvatskoj - baš kao i u većini drugih europskih zemalja - obveza je odvoziti 35 sati sa instruktorom, a vozačku možete dobiti, ako sve ispite položite iz prvog pokušaja, za oko 7000 kuna. U Sloveniji je, pak, obveza mladog vozača da nakon najmanje četiri mjeseca a najviše dvije godine nakon polaganja vozačkog ispita prođe trening Sigurne vožnje koji stoji 125 eura.

Tu obvezu je željela još 2007. uvesti i Hrvatska. Pavo Zubak je na mjestu bivše karting staze u zagrebačkom Mićevcu izgradio moderan Centar sigurne vožnje, a planiralo ih se graditi još nekoliko. No, od obveznog treninga sigurne vožnje se zbog velikih troškova infrastrukture odustalo.

>> Stranci bi mogli polagati vožnju u Hrvatskoj jer smo jeftiniji

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije