ISPROBALI SMO

BMW i3: Atraktivan, ekološki i zabavan u vožnji

bmw i3
Foto: BMW
1/7
16.11.2013.
u 10:00

i3 nije sportski automobil, ali vrlo je stabilan i može se voziti dinamično i na zavojitoj cesti

BMW i3, prvi bavarski, ali i prvi pravi europski automobil na struju vrhunski je izrađen, atraktivan, prepun gadgeta, brz i zabavan u vožnji te prije svega auto s toliko važnim “cool faktorom”. Prije svega to je moderan automobil za velike gradove, savršen za Amsterdam u kojem smo ga isprobali, a u čijem širem području postoji oko 700 brzih punionica električnih auta gdje se za pola sata može napuniti do 80 posto baterije. Na kućnu utičnicu puni se 8 sati.

Sjedi se kao u SUV-u

Na testnoj vožnji bez imalo štednje napravili smo 120 km (deklarirani doseg je 130-160 km, u eco modu 190 km). To je prema mišljenju Bavaraca dovoljno jer današnji auti dnevno u prosjeku naprave 60 km.

U i3 se sjedi iznenađujuće visoko, skoro kao u SUV-u. Zbog toga i velikih staklenih površina preglednost je odlična. Zbog nepostojanja B stupa i uska stražnja vrata koja se otvaraju naopako dovoljna su za lagan ukrcaj dječje sjedalice ili odrasle osobe. Sa četiri metra dužine i3 u kabinu prima četvero odraslih putnika, koji uživaju vrlo dobar komfor, dok prtljažnik prima solidnih 260 l. BMW i3 vozi na 19-colnim kotačima, ali vrlo uskim, svega 155 mm. Zbog toga izgledaju pomalo smiješno, ali imaju manji otpor kotrljanja i veću efikasnost.

Vrhunska izolacija

Dakako, i3 nije sportski automobil, ali vrlo je stabilan i može se voziti dinamično i na zavojitoj cesti. Ipak je to pravi BMW. Pogotovo to vrijedi za ubrzanje koje je strelovito. Nije ni čudo kada je 250 Nm okretnog momenta dostupno gotovo od samog starta, a elektromotor razvija 170 KS. Prenosi ih na stražnje kotače preko jednostupanjskog automatskog mjenjača. Papučica gasa prilikom otpuštanja djeluje kao regenerator energije kočenja pa ako se gas otpusti naglo, i3 jako naglo uspori. Kad se naviknete, kočnicu rijetko treba koristiti.

Izolacija je vrhunska pa smo uživali u Harman/Kardon audio sustavu. Na instrumentnoj ploči dominiraju dva ekrana na kojima se može pratiti trenutna brzina, i stanje napunjenosti baterije te potrošnja odnosno punjenje baterije prilikom kočenja, a sustav je i na daljinu poveziv mobitelom. Primjerice, kad auto priključite na punionicu, dok pijete kavu na mobitelu možete pratiti napunjenost baterije. U Njemačkoj i3 košta 34.950 eura. Za sada se u Hrvatskoj ne može kupiti, a kad stigne uspjeh će mu ovisiti o eventualnim državnim potporama i izgradnji infrastrukture.

Ključne riječi

Komentara 1

Avatar messerschmidt
messerschmidt
08:10 18.11.2013.

Daš 35000 eura za auto sa kojim ne možeš niti do Zadra.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije