španjolski kompakt

FOTO Seat Leon - nova generacija od veljače u Hrvatskoj

seat leon (1)
Foto: SEAT
1/13
07.12.2012.
u 20:00

Uz novi Toledo, Leon bi trebao pomoći oporavku španjolskog proizvođača. Platformu dijeli s Audijem A3 i VW Golfom

Kompletna Volkswagen grupa puno očekuje od modela nastalih na novoj modularnoj platformi MQB, na kojoj je napravljena nova generacija Seat Leona. Nakon Audija A3 te Volkswagen Golfa, ovo je u kratkom roku treći model koji dijeli istu osnovu. Čak do 55 posto strukturnih, mehaničkih i elektroničkih komponenti dijele ova tri modela. Tu je i niz poboljšanih TSI i TDI motora. Ujedno je to treća generacija španjolskoga kompakta, koji unutar grupe ima sportski predznak. Upravo smo se u to i sami uvjerili za upravljačem najsnažnijeg dizelskog izdanja, dvolitrenog TDI modela od 184 KS, koji u imenu ima poznati dodatak FR. Najbrži i najsnažniji Leon na tragu je toga da kod vozača stvarno potakne onu sportsku notu, koja do sada nije bila izražena kod dizelskog Leona. Dvolitreni turbodizelski motor sa 184 KS treba samo 7,5 s do stotke te postiže maksimalnih 229 km/h, što je 3 km/h više od najsnažnijeg benzinca sa 180 KS.

Ponudu motora na početku će činiti četiri benzinca i tri dizelaša. Početni je model 1,2 TSI od 86 KS, na koji se nastavlja verzija od 105 KS. Tu su i 1,4 TSI od 122 KS te 1,8 TSI od 180 KS. Samo početni benzinac i dizelaš (1,6 TDI 90 KS) ne dolaze uz sustav Start&Stop. Dizelske su opcije još 1,6 TDI od 105 KS te dvolitreni model od 150 KS.

Nova platforma ima 5,8 cm duži međuosovinski razmak, a istodobno je dužina vozila smanjena 5,2 cm. Povećani međuosovinski razmak osjete putnici, kojima je na raspolaganju više prostora. Tu je i 380 litara prtljažnika (39 l više od dosadašnjeg modela). Dizajneri su inzistirali na pravilnim linijama, koje daju dojam snažnog i dominantnog vozila. Ista je filozofija primijenjena u putničkoj kabini, iako tamo ona ostavlja pomalo sterilan ugođaj. Sve je na svome mjestu, ali nedostaje malo završne finoće. Upravljač dobro leži u ruci, a sportski duh prikazan je i vrlo tvrdim ovjesom. Ipak je ovome modelu cilj privući mlađe kupce.

Vozači modela FR imaju mogućnost podešavanja Eco, Comfort, Sport te idividualnog moda, koji regulira reakcije upravljača i motora te DSG mjenjača. Ove postavke utječu i na zvuk ispušnog sustava te osvjetljenje interijera u bijeloj ili crvenoj boji. Novi je Leon velik napredak u odnosu na drugu generaciju, a to će sigurno prepoznati i kupci. Cijene još nisu poznate. Nakon ove izvedbe s peterim vratima, tijekom 2013. očekuje se dolazak i trovratnog, coupe modela, ali i karavana.

>> Već viđeno - novi Seat Toledo brat je blizanac Škode Rapid

Ključne riječi

Komentara 2

AA
aabbcc
20:49 07.12.2012.

. Radi krize u EU ! Auto industrija mora ici dole sa cijenama 20-30 % da bi odrzala prodaju, odnosno proizvodnju auta , jer zalihe neprodanih novih auta na trzistu su ogromne....masa ih trune na skladistima 1, 2-3.. godine cekajuci kupca. Pri kupovini novih obavezno kontrolisite godinu proizvoda.

BI
bikerJesus
13:23 09.12.2012.

Ne slažem se s gosp lopovom, oni koji su imali pare za nove aute kupuju nove aute i dalje svake 2-3 godine, njih ne brine ni rast ni pad cijena. Svi ostali kupuju rabljene, tako da se lageri na njih ni ne odnose. Prošlegodine je u hr prodano 35 000 NOVIH automobila, alooo... kao nema se... Ništa se nije promijenilo.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije