Čistog i uglađenog dizajna, aerodinamičnog oblika te dužine 425,3 centimetara, novi Peugeot 308 najkompaktniji je među hatchback modelima kompaktnog segmenta. Od prethodnika je širi (186,3 cm), ali i niži (145,7 cm). Međuosovinski razmak iznosi 262 cm. Francuzu nove generacije u odnosu na prethodnika skinuto je 140 kilograma, pa je model 308, nastao na novoj platformi, najlakši u segmentu. Dijetni režim proizvodnje podrazumijeva uporabu inovativnih čelika, kompozita i aluminija. Optimizirana je masa svakog dijela, a pritom se nije utjecalo na njegovu funkciju. Prednji blatobrani i poklopac motora izrađeni su od aluminija. Prvi put u svijetu vrata prtljažnika izrađena su od kompozitnog materijala koji se zove termoplastika. To je lagan i krut materijal, a masu vrata prtljažnika smanjio je za tri kg.
Sva ta rezanja te preslagivanje proporcija nisu ga učinili manje prostranim. Štoviše, prostora sprijeda ima u izobilju, sjedi se komforno, dok će straga uživati dva putnika većih dimenzija, treći samo na kraćim rutama. Obujam prtljažnika od 470 litara (do 1309 l) također je najveći u klasi. Utovar olakšavaju nizak utovarni prag i široki otvor.
Kraći prevjesi i šira karoserija pomogli su ugodnom ovjesu da pruži dobar osjećaj u vožnji. Peugeot 308 udoban je, predvidljiv, stabilan. Dinamičnosti doprinosi nova modularna platforma EMP2, koja podrazumijeva i novi ovjes. Upravljač maloga obruča direktan je i dobro leži u rukama.
Okretnost novog modela isprobali smo na vijugavim cestama kroz slikovitu pokrajinu Alsace, kroz francuska mjestašca Ribeauvillé i Bergheim. Dijele kilometre i kilometre urednih vinograda, dopadljivu arhitekturu, cvijećem ukrašene prozore, žive boje fasada zbog kojih nam se na mahove činilo da smo u kakvom dječjem filmu. Dopadljiv i moderan automobil dobro se uklopio u živopisne i pitome vizure. No, cvjetna sadašnjost u priličnom je raskoraku s mračnom prošlosti ovih prostora. Naime, Bergheim, šarmantno mjesto okruženo vinogradima, u 16. i 17. stoljeću bio je poprište mnogim suđenjima vješticama te ih je 40 završilo nabodeno na kolac. S njihovim životima i suđenjima turisti se mogu upoznati u Vještičjoj kući. Bergheim je jedan od rijetkih gradova pokrajine Alsace s gotovo potpuno očuvanim srednjovjekovnim zidinama, izgrađenima 1311. godine. Po gradskim zidinama može se šetati, a zanimljivo je pogledati i vrt Annette, koji krije mnoge ljekovite biljke.
Na testnoj ruti novoga Peugeota našao nam se i Ribeauvillé, nastao kao srednjovjekovna utvrda. U srednjem je vijeku bio sjedište lorda Ribeaupierrea, koji je izgradio tri dvorca, čiji ostaci i danas dominiraju područjem. Do sva tri može se doći šetnjom po planinskim stazama. Uz dvorce, sačuvan je i dio zidina te neki od obrambenih tornjeva. Među očuvanima je i Mesarev toranj, izgrađen u 13., a obnovljen u 18 stoljeću. Slikovite kućice koje omeđuju glavnu ulicu izgrađene su u 15. odnosno 18. stoljeću i svakako su nešto što vrijedi vidjeti. Osim živih boja fasada, koje se savršeno slažu jedna uz drugu, impresionira njihova urednost, posvećenost detaljima i cvjetni aranžmani koji krase gotovo svaki prozor u mjestu. Gradski kalendar obiluje festivalima, a ističe se najstariji – Fiddler’s festival - koji domaćine i turiste zabavlja prve nedjelje svakog rujna. Nama je ovaj festival ipak promaknuo, ali zato smo isprobali čitavu motornu gamu nove 308-ice.
U novi se Peugeot 308 ugrađuje usavršeni trocilindarski benzinski motor sa 82 KS, potom THP benzinci od 125 i 156 KS te dizelski motori sa 92 i 115 konja. Emisija CO2 kod benzinaca kreće od 114 g/km. Dizelski motori imaju emisiju CO2 od 95 g/km. Od proljeća 2014., uz novi će se Peugeot 308 nuditi nove tehnologije, među kojima i trocilindarski benzinski turbomotor (1,2-litreni e-THP od 110 i 130 KS), dizelske inačice BlueHDi s rekordno malom potrošnjom i emisijom (CO2 mo 82 g/km, potrošnja 3,1 l/km) i šesterostupanjski automatski mjenjači nove generacije. Novi Peugeot 308 proizvodi tvornica u Sochauxu, u Francuskoj. U Hrvatskoj se nudi po cijeni od 116.025 kuna. Dizelska ponuda starta od 130.928 kuna.
a da se novinar prvo malo raspita prije nego piše "prvi" itd...fiat tipo iz 1988. imao je poklopac prtljažnika od kompozita.