Sve se više novih automobila, pa čak i onih iz najpovoljnije gradske klase, prodaje s keyless (eng. bez ključa) funkcijom ulaska u vozilo. Vrlo praktično, da biste otvorili vrata ključ ne morate vaditi iz džepa već sustav u autu radijskim signalom traži od ključa kôd za otvaranje vrata. Kad ga dobije, dovoljno je dodirnuti kvaku da se vrata otključaju. Najčešće keyless funkcija dolazi uz pokretanje motora pritiskom tipke, za što također ključ nije potreban.
Za keyless sustav bitno je da je ključ u neposrednoj blizini vozila jer signal ima domet od samo jednog metra. Ako je tako, ključ će poslati automobilu kôd za otvaranje, a u suprotnom će automobil ostati zaključan.
Ključ blizu vrata ili prozora
Ali, najveći njemački autoklub ADAC upozorava da je keyless sustav postao idealan za lopove koji kradu vozila i da se u Njemačkoj bilježe sve brojnije i češće krađe automobila zbog toga. Istovremeno je njemački automobilski magazin Autobild testirao zaštitu pojedinih automobila s keyless funkcijom uz porazne rezultate zaštite od krađe za automobilsku industriju. Naime, lopovi kod automobila s keyless funkcijom samo moraju nekako zaobići ograničenje u dometu signala produljenjem radijskog dometa. Vlasnik automobila s ključem ne mora uopće biti u blizini automobila već može biti i stotinama metara daleko od vozila, primjerice, kriminalac može sjediti za susjednim stolom u kafiću, hakirati ga i uz pomoć produživača dometa poslati signal do automobila.
Druga je mogućnost da kriminalci hakiraju ključ koji se nalazi u stanu ili kući vlasnika automobila. Najriskantnije je ako je ključ blizu vrata, prozora ili tankih zidova građevine. Lopovi pomoću alata za produživanje signal hakiraju i šalju automobilu, a tada je dovoljno samo rukom otvoriti vrata automobila i pokrenuti automobil tipkom. Kako je pokazalo istraživanje Autobilda, tvornička zaštita je uglavnom slaba pa se vlasnici vozila moraju okrenuti naknadnoj ugradnji.
– Mi u tom smislu možemo ponuditi CAN alarmni sustav s GPS i GSM funkcijom, znači alarmni sustav koji pomoću GPS-a šalje vlasniku vozila svake minute položaj automobila i na pametni telefon javlja promjene.
GSM monitoring
Dva su načina na koja se može poništiti rizik za vlasnike automobila s keyless funkcijom. Prvi je da alarm inkonfiguriramo tako da se deaktivira samo ako vlasnik automobil otvara pritiskom tipke na ključu. Time se smanjuje komfor vlasniku vozila, ali se povećava sigurnost. Druga je mogućnost da GSM alarm monitoring na telefonu dojavi vlasniku čim se motor pokrene i javlja mu lokaciju vozila. Cijena kompleta iznosi 3200 kuna s ugradnjom – rekao nam je Dario Trtinjak, direktor tvrtke Raptor.
>> Slovaci blokirali signale ključeva pa opljačkali 16 automobila
>> Kako do novog ključa automobila?
....a prema crnoj kronici i upravljanje funkcijama + mogućnost da se gasi u vožnji ......komotno ali beskrajno rizično a mogućnosti kvarova bi me odvratili i da je taman badava u nabavi. Što manje elektronike ili jednostavno raga od 10+ godina pa nema ni poreza