Od 1. siječnja u stanicama za tehnički pregled vozila vlasnici automobila dobivat će naljepnice na kojima će uz rok važenja tehničkog pregleda biti navedena i ekonorma vozila. Ova se novost, utemeljena u Pravilniku o tehničkom pregledu vozila, neće dodatno naplaćivati. Naprotiv. Vozačima koji putuju u europske gradove u kojima je obvezno na automobilu imati istaknut znak ekonorme, o čemu ovisi koliko daleko od gradske jezgre može "dogurati", ova će novost uštedjeti dvjestotinjak kuna, koliko su do sada izdvajali za potvrdu o ekološkoj ispravnosti vozila.
– Prvi smo u Europi koji će na ovaj način imati objedinjene podatke na naljepnici. Vjerujem da će i druge zemlje uskoro slijediti naš primjer – kaže Goran Pejić, pomoćnik u Upravi za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.
I dok će ovaj propis ići na ruku vozačima koji putuju u zemlje u kojima se traži potvrda o ekonormi, što se tiče dinamike obveznog tehničkog pregleda vozila, ona i dalje ostaje nepromijenjena. Nova vozila na tehnički pregled idu dvije godine nakon prve registracije, ostali automobili u stanicu za tehnički pregled moraju svake godine. Naime, još je 2009. godine Europski parlament donio direktivu kojom se omogućava, ali ne i obvezuje, da se u zemljama članicama EU na obvezni tehnički pregled nova vozila odvoze četiri godine nakon prve registracije, a sva ostala vozila svake dvije godine. Taj je propis zaživio, primjerice, u Sloveniji. Kod nas nije, a po svemu sudeći i neće tako skoro. Razlog je u tome što su automobili kakve voze prosječni Hrvati iz godine u godinu stariji jer se sve više kupuju i registriraju rabljeni, a sve manje novi automobili.
– S prosječnom starošću vozila većom od 13 godina naš je vozni park među najstarijima u Europi. Usporedbe radi, vozni park Njemačke star je osam i pol godina – objašnjava Goran Pejić.
Pomoćnik u Upravi za tehničke poslove Centra za vozila kaže i da Hrvatska nije iznimka po pitanju dinamike obveznog tehničkog pregleda osobnih automobila. Navodi da je tehnički pregled za osobne automobile kao i kod nas svake godine obvezan u Nizozemskoj, Litvi, Velikoj Britaniji...
>> Za godišnji servis Vargina auta 17 prosječnih plaća
Sram ih bilo, deru nam kožu.....pa kakve veze ima što je stariji vozni park. Pa neka barem nova vozila idu na tehnički četiri godine nakon prve registracije, a sva ostala neka idu svake godine....u 95% zemalja za motore do 500 ccm nije potreban tehnički svake godine ali naravno kod nas se mora...čista deračina, nesposobna vlast dere nas do jaja.