Prodaja automobila uporno pada, a Tomislav Miletić, direktor marke Peugeot, upozorava da su nove trošarine uništile prodaju limuzina i luksuznih vozila.
Kakvo vam ide prodaja?
– Krajem listopada ove godine Peugeot u Hrvatskoj zauzima visoko treće mjesto u poretku automobilskih marki s više od 8 posto tržišnog udjela. Kriza nas je pogodila jednako kao i ostale tvrtke, no pokazali smo da smo najjači onda kad je najteže.
Nova pravila oporezivanja nakon ulaska u Europsku uniju trebala bi smanjiti uvoz automobila?
– Ulaskom u Europsku uniju i otvaranjem tržišta znatno je povećan uvoz rabljenih automobila. Ta početna “euforija”, nažalost, odnosi se na vozila upitne kvalitete i porijekla. Vjerujemo da će se taj trend s vremenom smanjiti. Naime, kupac danas na hrvatskom tržištu ima na raspolaganju mnoštvo novih modela, ali i paketa usluga i načina financiranja koji mogu udovoljiti svim njegovim zahtjevima i očekivanjima bez nepotrebnog rizika kupnje “mačka u vreći”.
Kako su nove trošarine utjecale na prodaju?
– Novi porez na osobna vozila nije nam olakšao poslovanje niti je bio stimulans boljoj prodaji. S druge strane, mislim da ni država nije postigla očekivano budući se sve više traže vozila poput malih gradskih automobila B segmenta, dok se smanjuje potražnja za modelima segmenta C kompaktnih limuzina te višim kategorijama vozila na kojima je i sam učinak PDV-a daleko zanimljiviji kad su u pitanju proračunski prihodi.
Inzistiraju li kupci na akcijskim cijenama?
– U situaciji u kojoj jesmo, logično je da kupci očekuju što veći popust na traženi proizvod. U teškoj tržišnoj utakmici vodi se cjenovni rat od kojeg najviše profitiraju kupci. Međutim, potencijalni klijenti sve boljom informiranošću i upućenošću u sam proizvod svjesni su kvalitete naših proizvoda i usluga. Smatram da strategija bezgraničnih popusta nije dobra. Davanjem velikih popusta na neki način obezvređujemo proizvod, šaljemo poruku da on nije dovoljno dobar za određenu cijenu i da mora biti jeftiniji.
Peugeot je lansirao nove modele na tržište. Kakva je potražnja za njima?
– Odlične prodajne rezultate bilježe naši modeli 208, 308, partner tepee… Novi 308 odlično je startao, a prve povratne informacije s europskih tržišta obećavaju. Budući da su prve reakcije i novinara i kupaca na taj model odlične, nadamo se i takvim prodajnim rezultatima. Zadovoljni smo i rezultatima koje ostvaruje naša cjenovno povoljna limuzina 301. U segmentu lakih komercijalnih vozila bili smo prva marka na tržištu. Do sredine studenog zauzimamo više od 13% tržišnog udjela u segmentu lakih gospodarskih vozila, a svoj smo udio čak i povećali u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U gamu smo uveli modele „Business“ s mogućnošću odbitka PDV-a, koji su također pridonijeli našem uspjehu u ovom segmentu tržišta.
kada vi gospodo iz hrvatske auto prodaje prestanete prodavati maglu, možda će vam i ljudi početi vjerovati; naime, svjedoci smo vaših stalnih akcijskih reklama za automobile po izuzetno povoljnim cijenama, opremom..............nažalost kad kupac dođe u jedan od vaših salona priča krene otprilike ovako; nažalost takovih automobile više nema, ali imate taj model sa drugom opremom ili motorom i 20-tak tisuća kuna većom cijenom.........