Tržište automobila

Prodano 12 posto manje automobila, VW i dalje najjači

vw golf (1)
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
02.01.2014.
u 10:00

Najprodavaniji su VW Golf i Polo, Opel Astra i Corsa, Hyundai i30, Škoda Octavia, Peugeot 208...

U Hrvatskoj je u 2013. godini, prema podacima Promocije plus, a zaključno sa 22. prosincem, prodan 27.421 osobni automobil, što je 12 posto manje nego u istom razdoblju 2012. godine. Treću godinu zaredom, prvo mjesto po broju prodanih automobila neosporno pripada Volkswagenu, koji sa 4615 registracija drži čak 16,83 posto tržišta. VW je prodao tristotinjak automobila više nego lani, a kad se rezultatima prodaje osobnih automobila dodaju i laka komercijalna vozila, tržišni udio im je još veći – 16,99 %. Opel je u odnosu na 2012. godinu pretekao Peugeot. Bez zadnjeg tjedna 2013. godine imali su 2652 registracije, što je 9,67% tržišta. Peugeot je treći sa 2006 prodanih osobnih automobila ili 7,32 posto tržišta.

Napredak Hyundaija

Korejski Hyundai probio se na četvrto mjesto sa 1849 registracija, a Škoda, koja je s gotovo istim brojem prodanih primjeraka lani zauzela devetu poziciju, sada je na petom mjestu. To znači da su drugi padali – i šesti Renault, sedmi Citroen, osma Kia i deveti Ford. Toyota je skočila na 10. mjesto, blago povećavši prodaju. Ali, najveći pad zabilježio je Chevrolet. Dok je u 2012. prodao 1815 automobila, u 2013. je prodao samo 1004 auta, što je pad prodaje od 45 posto.

Audi je najprodavanija premium marka na ukupno 12. mjestu s gotovo identičnom prodajom kao u 2012. godini.

Podaci o prodaji po modelima, pa ni preliminarni, za prosinac još nisu dostupni, ali se prema rezultatima prodaje za prvih 11 mjeseci zna da je Volkswagen Golf ponovno najprodavaniji model u Hrvatskoj.

Raste unos rabljenih

U prvih 11 mjeseci registriran je 1621 Golf, što je 6,22% ukupnog tržišta. Volkswagen ima i drugi najprodavaniji model – Polo, sa 1213 registracija u prvih 11 mjeseci. Slijede Opel Astra i Corsa, Hyundai i30, Škoda Octavia, Peugeot 208, Renault Clio, VW Passat, Kia Ceed i Sportage...

Ovogodišnju prodaju automobila obilježila je i promjena trošarinskog sustava. Od 1. srpnja i ulaska Hrvatske u EU trošarine se plaćaju prema kriteriju vrijednosti i ispusta CO2, pa su automobili koji manje zagađuju pojeftinili, a oni koji ispuštaju više CO2 poskupjeli. Očekivani rast prodaje zbog pojeftinjenja pristupačnijih modela nakon 1. srpnja nije se dogodio, već je porasla prodaja rabljenih vozila jer se automobili iz unosa (uvoz je sada samo iz zemalja izvan EU) više dodatno ne penaliziraju većim trošarinama. Primjerice, u listopadu je uneseno 3235 rabljenih automobila, a u istom mjesecu je kupljeno 2194 novih auta. Ali, najviše uvezenih automobila starije je od deset godina, što svakako nije dobro za ukupnu starost hrvatskog voznog parka.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije