Vozačima prijeti novi udar na džep pa bi uskoro za registraciju svojih vozila mogli plaćati do čak 800 kuna više nego do sada.
To će se dogoditi ako na snagu stupi prijedlog novog pravilnika o visini godišnje naknade za uporabu javnih cesta što se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila, zbog kojeg bi ta naknada za osobna vozila poskupjela do 100 posto, a za gospodarska vozila od 50 do 70 posto.
Prijetnje prijevoznika
Prema tom prijedlogu pravilnika, koji je izradilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, vozaču koji sad za svoj automobil s volumenom motora od, primjerice, 1360 kubičnih centimetara, plaća naknadu od 374 kune, nova bi se cijena obračunavala po masi vozila, a ona bi za automobil težak, primjerice, 1109 kilograma iznosila 646 kuna. U nekim slučajevima cijena skače sa 451 na 1292 kune. Cijene naknada iz prijedloga novog pravilnika, koji će dodatno udariti na ionako ispražnjen novčanik građana, posebno su uznemirile cestovne prijevoznike koji će se suočiti s novim rastom troškova poslovanja, kaže predsjednik Udruženja prijevoznika Marijan Banelli.
Infografika: Kristina Franić
– Ovo je nedopustivo, organizirat ćemo ozbiljne prosvjede protiv tog poskupljenja koji će uključivati i blokade prometnica – kaže Banelli dodajući da će za kamione naknada poskupjeti 50 do 70 posto. Tako bi za kamion od 25.000 do 26.000 kilograma ona porasla sa 5590 na 8398 kuna.
Banelli kaže da su u Ministarstvu kao argument za poskupljenje naknade naveli i pojeftinjenje autoosiguranja, što on smatra apsurdnim jer, kaže, to je stvar odnosa vozača i osiguravateljskih tvrtki. U Ministarstvu navode da se na zahtjev županijskih uprava za ceste, kojima ide novac od sporne naknade, razmišlja o povećanju te naknade, što bi u ukupnoj masi prikupljenog novca značilo 50 posto veći iznos.
Niže cijene osiguranja
Sad se iz te naknade prikupi milijardu kuna, a s novim cijenama to bi bilo 1,5 milijardi kuna. Navode i da su s ulaskom Hrvatske u Europsku uniju pale cijene obveznog osiguranja za vozila pa tako tvrde, kad se uzme u obzir ukupna cijena registracije, s novim naknadama ne bi poskupjela više od pet posto.
>> Nekoliko stotina registracija više donosi novac za sanaciju triju klizišta
Imamo tako i tako jedno od najskupljih osiguranja u EU, a kad ti se nešto desi, e tad nastupa show, posebno sam se "veselio" Eurohercu i njihovom lopovluku. Što je najbolje, nisu morali niti lipe dati, jer je drugi vozač bio kriv, ali kako su me dva mjeseca "natezali", a slovenac je bio kriv, sjedoh u vozilo i u deželu, tamo sam otkrio da zahtjev istog osiguranja prema njima je bio 3 x veći od službenog meni podastranog prema procjeni od vještaka!! Slovenci su me refundirali na moj račun u roku od 20 min, s tim da su pokrili sve troškove prema predračunu atomehaničara i autolimara. Naravno meni prema procjeni Eurohercovog vještaka nije bilo dovoljno za saniranje štete, koje kako svi znamo, moraš sam snositi, pa kasnije se refundirati od osiguranja.. s time da smo jedina zemlja u EU u kojoj osiguravajuće kuća, prije spomenuta, drži stanice za tehnički pregled, pa ne jednom dobiješ ponudu, imaš ovo ili ono na vozilu, ali ako se osiguraš kod nas, nema brige.. što je najbolje novi auto, a traže gluposti, tako da sam odlučio odlaziti i 30km dalje u drugu stanicu, jer ne želim trpiti takve gluposti i lopovluk. Sve to odavno nema smisla, posebno kako djeluju osiguravajuće kuće, kao i mnogo toga u ovoj mojoj maloj ali veoma korumpiranoj domovini...