fejs na koljenima

Dionica Facebooka tone, Zuckerberg izgubio 9 mlrd. dolara

facebook, Mark Zuckerberg,  (1)
Reuters/Pixsell
18.08.2012.
u 08:30

Od izlaska na burzu dionica Facebooka izgubila je 48 posto na vrijednosti, a investitori vjeruju da je daljnji pad izvjestan

Facebook, najpopularnija društvena mreža, ne stoji dobro na burzi. Cijena dionica pala je 6,3 posto u četvrtak nakon što su neki veliki investitori dobili pravo trgovanja svojim dionicama. Prvi završetak lockup period srozao je dionicu u jednom danu s 20,74 dolara na 19,87 dolara po dionici. Dok je od početka izlaska na burzu, sredinom svibnja, dionica pala 48 posto i vrijedila je 38 dolara po dionici. U četvrtak se naime, moglo na burzu pustiti čak 271 milijun dionica, odnosno 14 posto od 1,91 milijarde, koliko će ih biti ukupno nakon još devet mjeseci, kad završe restrikcije za sve investitore.

157 mil. dolara gubitka

Lockup periodi služe tome da veliki investitori pokažu u početku i više vjere u dionicu tvrtke na burzi s ciljem da se ne dogode velike oscilacije u cijeni dionice nakon inicijalne javne ponude. Od ovog tjedna svoje dionice mogu prodati operativna šefica Facebooka Sheryl Sandberg i financijski šef te kompanije David Ebersman. Isto to mogu učiniti i Microsoft, te Goldman Sachs i Accel Partners. Međutim, izvršni direktor i osnivač Facebooka Mark Zuckerberg svoje će dionice moći prodati tek od sredine studenoga. Padu dionice Facebooka nakon osrednjeg i samog izlaska na burzu pridonijelo je i izvješće o poslovanju za drugo tromjesečje kada je kompanija izvijestila o 157 milijuna dolara gubitka, iako se ta cifra uglavnom odnosila na isplatu takozvanih “ranih investitora”, upravo onih koji tek sada imaju pravo prodavati ili će to smjeti u naredne četiri runde u sljedećih devet mjeseci. Ipak postoje sumnje u prihode Facebooka, posebice od onih korisnika koji fejs uglavnom koriste putem mobilnih telefona.

Malo mobilnih oglasa

Kompanija sada manje prihoduje po korisniku jer nisu uspjeli generirati dovoljno prihoda od oglašavanja na mobilnoj platformi. Posebice je bio kritičan drugi kvartal kada je općenito tržište oglašavanja palo dva posto. Inače, novi udari na dionicu Facebooka očekuju se sredinom listopada kada istječe lockup period za 243 milijuna dionica, potom 14. studenog kada investitori burzu smiju zapljusnuti s dodatnih 1,2 milijarde dionica, a mjesec dana poslije istječe restrikcija za 149,4 milijuna dionica. A na godišnjicu IPO-a još će 47,3 mil. dionica biti slobodno.

Ključne riječi

Komentara 3

PH
ponosni_Hrvat
08:35 18.08.2012.

Zuckerberger razumijem kako ti je, i ja sam jučer izgubio negdje jednu kunu.

Avatar NenadNikolicZagreb
NenadNikolicZagreb
09:19 18.08.2012.

Zuckerberger nije ništa izgubio, baš ništa. Kao prvo ideja nije bila njegova. Ali najslađe je to što je "pustio" dionice u prodaju uz podršku prevarantskih brokerskih kuća. Koje su izmislile vrijednost dionica i pomogle naivcima da ih odmah kupe. Alili organizirana prevara s očekivanjima i preporukama kupnje nije mogla dugo. Bolji poznavatelji su brzo shvatili što je na stvari i zaradili na padu dionica. Zuckerberger je ništa prodao za puno, sve procjene vrijednosti bile su i tako napuhane. Da Facebook ode danas na procjenu, praktički nema niti 10% imovine koja bi pokrila ukupnu vrijednost dionica. Nakon ukradene ideje i tako nema novih. A zakoni o zaštiti privatnosti onemogućavaju daljnju eksploataciju "dodatne vrijednosti". Facebook kao tržišna kompanija je na putu prema dolje. Nije to Apple da svake godine proizvede nešto novo i nešto lijepo.

KF
kfuntak
10:58 18.08.2012.

K.urac je on izgubio. Stvorio je virtualnu vrijednost precijenjenom dionicom Facebooka. Prodao je veliku količinu te virtualne vrijednosti i pretvorio je u čisti novac. Izgubili su one budale koje su kupovale te dionice povodeći se za celebrity trendovima razvikanih imena. Facebook, fuck yeah, to se mora kupit. Ne zarađuje se na dionicama kad tvtrtka dosegne maksimum vrijednosti nego kad se rizičnije ulaže kad je još u usponu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije