U subotu je jedna zagrebačka obitelj agenciju zvala ujutro planirajući isto poslijepodne krenuli na ljetovanje u jedan biogradski hotel. Sve su sobe već bile pune, pa su se Zagrepčani odlučili za zimmer frei i u Biograd krenuti naslijepo. Tu kriznu naviku ima sve više Hrvata.
– Naši građani zovu danas, a na more bi krenuli već za dva, tri dana ili, u najboljem slučaju, zovu u ponedjeljak, a na ljetovanje bi u subotu – kaže Ivan Pukšar, direktor agencije Kompas, koja bilježi rast broja domaćih putnika za Jadran od oko 15 posto. – To je posljedica propasti Generalturista zbog čega smo ove sezone očekivali rast i do 25 posto. Vjerujem da je domaćih turista koji idu na Jadran preko agencija zapravo oko deset posto manje nego lani.
Već je predsezona nagovijestila da se jadranski domaćini, za razliku od stranaca, teško mogu nadati rekordnom posjetu domaćih turista. Za šest mjeseci na Jadranu je bilo 584.000 Hrvata, tridesetak tisuća manje nego lani, a u noćenjima je podbačaj još izraženiji. Domaći su ostvarili 1,7 milijuna noćenja, a minus je stotinjak tisuća noćenja. Varljivi plus broja domaćih gostiju bilježe, pak, i u agencijama Atlas, Uniline...
– Traže se i prodaju sve regije. No, putnici su ove godine vrlo oprezni, kalkuliraju i traže najbolji omjer vrijednosti i novca. Najbolje, pak, idu najskuplji termini, od sredine sedmog do sredine osmog mjeseca, kad su cijene po osobi 500 do tisuću kuna više nego početkom sedmog mjeseca. No, većina je navikla ljetovati u špici – veli Nikolina Frklić, direktorica korporativnih komunikacija u Atlasu.
Ljudi nisu vise blesavi......turska je jeftinija,hrane u izobilju..a kod nas uvjek puno iznenadenJa nikad neznas sta te ceka! Naprimjer Biograd, u restoranima se bas puno nepapa, a barovi prazni....