Europska komisija odobrila je danas plan prodaje riječkog brodogradilišta 3. Maj pulskom Uljaniku, čime je riješena sudbina i posljednjeg od četiriju problematičnih brodogradilišta koja su do 1. srpnja morala biti restrukturirana i prodana novima vlasnicima.
Osim 3. Maja, pristupni ugovor Hrvatske s EU predviđao je prodaju ili stečaj Brodosplita, Brodotrogira i Kraljevice, a prva dva su prodana Tomislavu Debeljaku i Danku Končaru dok je Kraljevica otišla u likvidaciju.
Današnjim odobrenjem Europske komisije za plan prodaje 3. Maja Uljaniku uspješno je okočano i to pitanje koje je prijetilo da će ostati neriješeno nakon što je aktualna Vlada odustala od prvotnog plana prodaje 3. Maja tvrtki Jadranka ulaganja d.o.o. u vlasništvu Danka Končara.
\"Vlastiti doprinos kupca 3. Maja u procesu restrukturiranja je stvaran, u njemu nema državnih poticaja i još uvijek predstavlja 40 posto ukupnih troškova restrukturiranja. To je u skladu s pravilima EU o državnim poticajima za problematične kompanije koje se nalaze u restrukturiranju\", priopćio je glasnogovornik europskog povjerenika za tržišno natjecanje danas u Bruxellesu. S obzirom da je Uljanik također brodogradilište, doduše privatni i uspješno, odnosno izvan paketa četiriju problematičnih brodogradilišta koja su spomenuta u pristupnom ugovoru s EU, Komisija ipak želi imati jamstva da se državni poticaji iz 3. Maja neće prelijevati u Uljanik. Zbog toga će, kako je danas priopćeno, hrvatska Vlada morati imenovati nezavisnu vanjsku tvrtku koja će nadzirati ispunjvanje svih uvjeta restrukturiranja 3. Maja.
Plan restrukturiranja računa da je država 3. Maj sanirala s ukupno 5,3 milijarde kuna.
Za razliku od prijašnjeg plana restrukturiranja koji je predviđao ulazak tvrtke Jadranska ulaganja, novi plan ulaska Uljanika ne predviđa mogućnost da 3. Maj trguje odobrenom proizvodnom kvotom s Brodosplitom ili Brodotrogirom. Svako od tih brodogradilišta mora tijekom sljedećih 10 godina poštivati maksimalni proizvodni kapacitet koji mu je zadala EU, a pristupni ugovor predviđao je da, u slučaju da jedno brodogradilište ne dosegne taj maksimum, drugo brodogradilište \"otkupi\" dio proizvodnog kapaciteta od ovog prvog. Po novome, 3. Maj neće smjeti povećavati proizvodni kapacitet kupnjom neiskorištenog dijela drugih brodogradilišta, tako da će sljedećih 10 godina moći proizvoditi najviše 109.570 CGT-a (kompenzirana bruto tonaža) godišnje.
>>Radnici Adriadiesela: Ne brinu za nas i ne žele nam pomoći