Francuski konzorcij ZAIC, koji čine građevinska tvrtka Bouygues i operater pariških zračnih luka Aeroports de Paris, još uvijek nije preuzeo upravljanje Zračnom lukom Zagreb iako je po koncesijskom ugovoru to trebao učiniti sredinom travnja ove godine.
Dodatno vrijeme
Ugovor o koncesiji na Plesu potpisan je 11. travnja prošle godine, a Francuzi su imali prvotni rok od 180 dana od dana potpisivanja ugovora da zatvore financijsku konstrukciju za gradnju novog putničkog terminala tešku 365 milijuna eura i tako ispune uvjete za preuzimanje upravljanja zagrebačkim aerodromom. No, to nisu uspjeli pa su dobili dodatnih 180 dana. Sad je i taj rok istekao, Francuzi nisu ispunili sve uvjete za preuzimanje, a Republika Hrvatska ipak nije raskinula ugovor o koncesiji.
Na pitanje zašto nisu raskinuli koncesijski ugovor sa ZAIC-om s obzirom na to da koncesionar nije ispunio tražene uvjete u zadanom roku, iz resornog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture kažu da su Francuzi ispunili glavne preduvjete za preuzimanje, a posebno naglašavaju da su osigurali financiranje projekta.
– Preostalo je još pribaviti potrebne suglasnosti za potpisivanje ugovora u vezi s financiranjem – navode u ministarstvu. Dodaju da potpisanim ugovorom o koncesiji Vlada RH ima pravo ali ne i obvezu raskinuti ugovor po isteku predviđenog roka za preuzimanje.
– Smatramo da je u ovom trenutku, kada smo sigurni da je osigurano financiranje i postignut dogovor s bankama o svim bitnim pitanjima projekta, razumno i u interesu RH neznatno odgoditi preuzimanje, a posebno ako se time ne odgađa početak radova – tvrde u ministarstvu.
A kako su pomaknuti rokovi za preuzimanje, prolongiran je i početak gradnje novog terminala iako u ministarstvu tvrde suprotno. Naime, donedavno su koncesionari tvrdili da će građevinsku dozvolu za novi terminal uspjeti ishoditi u lipnju ove godine kada su trebali početi i radovi.
Na pitanje pak kad očekuju da će ZAIC ispuniti potrebne uvjete i preuzeti upravljanje zagrebačkim aerodromom, u ministarstvu odgovaraju da se to očekuje po pribavljanju svih potrebnih formalnih suglasnosti za potpisivanje ugovora s bankama.
– Izrada glavnog projekta u svojoj je završnoj fazi. U lipnju koncesionar planira podnijeti zahtjev za izdavanje građevinske dozvole čije se izdavanje očekuje u rujnu 2013. godine, nakon čega će početi građevinski radovi – navode u ministarstvu.
Raskid ugovora?
Iako Francuzi nisu na vrijeme ispunili uvjete za preuzimanje Plesa, u Vladi su im ipak progledali kroz prste jer je gradnja novog terminala trenutačno jedina izvjesna investicija u Hrvatskoj.
No, neslužbeno doznajemo da u Vladi još nisu sto posto sigurni kako će Francuzi na kraju preuzeti zagrebački aerodrom i početi graditi novi terminal. No, s obzirom na važnost te investicije ipak se nadaju da će koncesionar ispuniti sve potrebne preduvjete i da neće doći do raskida ugovora.