NIS

Građani traže realnost u medijima, najveći interes za gospodarstvo

Laptop
Arhiva VL
13.04.2011.
u 06:17

Mediji jednosmjerne komunikacije proizvode pasivnost, a internet otvara put komunikaciji. Živimo u tektonskom srazu dva oblika komunikacije, a tamo gdje su diktature veće, bit će i sudar veći

Mediji loše utječu na raspoloženje građana, mnogo su sretniji oni koji se informiraju preko interneta nego oni koji gledaju televiziju. Ipak, oni koji gledaju TV su u većini, najviše prate informativni program, a pritom ih, što je zanimljivo, više zanima gospodarstvo (31,4%) od politike (23,7%), osnovni je zaključak najnovijeg istraživanja Nacionalnog indeksa sreće, prenosi portal Bankamagazine. Indekse sreće ispituje časopis Banka u suradnji s agencijom Hendal i osiguravajućom kućom Allianz.

U najnovijem istraživanju Banka i Hendal koncentrirali su se na ulogu medija: Građani misle da bi mediji u Hrvatskoj trebali više naglašavati realno stanje stvari (68%), a za pozitivne vijesti izjasnilo se njih 21,4 posto. Više od polovice građana (57,8%) ponekad razgovara o tome što su čuli ili pročitali u medijima, a trećina svaki dan, i oni su sretniji od onih koji o tome nikad ne razgovaraju.

Ines Došen, direktorica Hendala, naglasila je kako je televizija još uvijek dominantan medij, ali internet preferira već 25 posto ispitanika, uglavnom mlađi, obrazovaniji, više muškarci nego žene.

Prema ocjeni dr. sc. Seada Alića, voditelja Centra za filozofiju medija Veleučilišta Vern, dugotrajno gledanje televizije rezultira pasivnošću, depresijom i anksioznošću.

- Mediji jednosmjerne komunikacije proizvode pasivnost, a internet otvara put komunikaciji. Živimo u tektonskom srazu dvaju oblika komunikacije, a tamo gdje su diktature veće, bit će i sudar veći - rekao je Alić i dodao da su masmediji temeljni problem suvremene civilizacije.

Rezultate istraživanja prema kojem građane koji se informiraju na televiziji najviše zanima gospodarstvo, a onda politika, prokomentirao je Boris Galić, predsjednik Uprave Allianz Zagreb. Prema njegovom uvidu, 70 % tema odnosi se na kriminal, 20% na politiku, 5% na sport, a 5 % na prognozu vremena.

- Mislim da se gospodarstvo percipira kao kriminal, a to nije dobro ishodište. U Hrvatskoj neće biti sreće ako ne bude posla, niti ako se povjeruje da nas multinacionalke žele pokrasti. Nema se tu što pokrasti - komentirao je Galić. Podržao je tvrdnju Gordane Vilović, profesorice etike na Fakultetu političkih znanosti, da će medijski djelatnici morati podići razinu profesionalnosti i educiranosti. Vilović je među ostalim upozorila i na različite spinove u medijima te otvorene marketinške oglase koji se predstavljaju kao novinski tekstovi, što čitatelji ipak prepoznaju.

Istraživači su zaključili da mediji imaju utjecaj na raspoloženje zaposlenih, nezaposlenih i umirovljenika značajno više nego na studente i učenike. Ujedno, značajno je više onih na čije raspoloženje utječu mediji među starijima od 25 godina nego što je to među mlađima.

Oni koji su izjavili da mediji utječu na njihovo raspoloženje ujedno izjavljuju kako je medijski sadržaj često tema njihova razgovora te utječe na tijek druženja u obitelji. Među onima koji izjavljuju kako program utječe na prakticirane oblike interakcije u obitelji značajno je više nezaposlenih nego kućanica i umirovljenika.

Ključne riječi

Komentara 3

OB
-obrisani-
11:44 13.04.2011.

kaj je internet zabadava????????????, ja ne vjerujem u ovu anketu i ne drzim nista do nje, koliko onih sa lovom i starijih ima internet????????????, ovi kaj ispituju ispituju one koji stanuju kod svoga oca i mame, jedu njihov kruh, ovi im placaju sve racune, pa onda ova anketa izgleda tak kak sad je

Avatar comparator
comparator
16:46 13.04.2011.

Čovjek nije puno evoluirao jer se uglavnom ponaša impulzivno uspoređujući se s susjedom ili nekim tko mu je uzor. Vrlo malo preuzima odgovornost za okoliš i potomstvo nerado se školuje i nameće vlastite egoistična mjerila.Velik broj populacije s promjenama gubi tlo pod nogama te za to optužuje druge i sistem.Samouvjerenost i vjera u zajednicu nije na nivou potrebnom za kohezivnost sustava u kojem bi se snašli. Vjerovanje medijima je naivnost koja graniči s glupošću.

Avatar Nostradurus
Nostradurus
21:33 14.04.2011.

Ako imate vremena i dovoljno dobre živce da vas ne udari šlag od pravih informacija o izvorima krize pročitajte: sites.google.com /site /financijskisustav /popis-clanaka

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije