Nova direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić u Dubrovniku je, na Danima turizma, u dvostrukoj ulozi. Još obavlja i svoj stari posao, šefice predstavništva u Londonu, a uvjerena je da će i s nešto skromnijim proračunom u 2013. HTZ biti jednako učinkovit.
Najavljeno je da novo radno mjesto preuzimate 1. studenoga, jeste li bili u svom budućem uredu?
Praktički i nisam. Dolazim na sastanke, ali u Zagrebu sam još uvijek samo na proputovanju, na dan-dva.
Bivši direktor ostaje u HTZ-u kao savjetnik, je li prednost ili hendikep postati šef bivšem šefu?
Njegovo je iskustvo dragocjeno, a naša suradnja je uvijek bila dobra i nadam se da će i dalje pridonositi hrvatskom turizmu.
Što će biti vaši prvi potezi i hoće li, kao što strahuju neki bliski Bulićevi suradnici, biti rošada i novih kadrovskih rješenja?
Prioritet je izrada programa rada za 2013. i priprema nastupa na sajmu u Londonu. Sa svima u Glavnom uredu sam kvalitetno surađivala i najvažnije je da svi radne zadatke obavljaju ozbiljno i profesionalno.
Manje sajmova
U 2013. promociju će se raditi po novom, prema operativnom marketinškom planu koji je prvi put rađen izvan Glavnog ureda. Jeste li zadovoljni zaokretom prema online marketingu nauštrb sajamskih nastupa i klasičnih prospekata?
Takvi su trendovi i to se mora poštovati. Broj sajamskih nastupa reduciramo već nekoliko godina, a i u online promociji smo prisutniji otprije dvije godine. Novi marketinški plan je još jedan snažan iskorak u tom smjeru, s time da ćemo voditi računa o specifičnostima pojedinih zemalja i o tome koliko je primjenjiv na svakom pojedinom tržištu.
Slažete li se da ima važnijih i manje važnih emitivnih tržišta? Trenutačno vlada mišljenje da je Njemačka s 1,9 milijuna gostiju apsolutni broj jedan i da je važnija od, recimo, britanskog tržišta s oko 300.000 turista?
Brojkama ne možemo proturječiti i slažem se da nam je Njemačka najvažnija. Ali, Britanija je, s 56 milijuna putnika koji godišnje idu u inozemstvo, uz Njemačku najveće svjetsko tržište i te dvije zemlje sigurno možemo uspoređivati, ako ne po trenutačnom posjetu, po potencijalima svakako.
U Britaniji ostavljate sređenu situaciju, nakon minusa broj Britanaca zadnje dvije-tri godine stalno raste. Što će se u toj zemlji dalje događati?
Jako se ponosim što smo ove godine došli do 300.000 britanskih gostiju. Ta se brojka kad sam počinjala činila jako dalekom. Nastavimo li dobru suradnju s turoperatorima, koji su vrlo zadovoljni modelom udruženog oglašavanja, i ne bude li potresa na globalnom tržištu, vjerujem da u tri do pet godina možemo dosegnuti i prijeratnu brojku od pola milijuna Britanaca.
Što ćete reći svom londonskom nasljedniku?
Nastojala sam dobro surađivati s turoperatorima i medijima, ali i s individualcima. Svakom upitu i molbi individualnih gostiju pristupali smo kao da je jedina. Imamo puno njihovih razglednica s Jadrana i mislim da je to dobra formula i za ubuduće.
Nikad na neodređeno
Na kakvom je glasu hrvatski turizam, a što biste u imidžu rado promijenili?
Ljepota, koja je za mnoge naše goste i pomalo iznenađujuća, prva je asocijacija na našu zemlju. Smatra se i da su Hrvati gostoljubiv narod, no zanimljivo je da nas se u Britaniji ne percipira kao odredište za odmor obitelji. U ostaloj Europi, istodobno, imamo upravo takav imidž. Mislim da bismo ubuduće morali učiniti prepoznatljivijom činjenicu da se i kod nas, kao kod mediteranskih susjeda, može cijeli dan zabaviti u hotelu, ali da je na samo koji korak dalje i mjesto u kojem je sigurno i zabavno za cijelu obitelj. Neki konkurenti se time ne mogu pohvaliti i kad se iziđe iz hotelskih kompleksa dugo, dugo nema ničega.
Za hrvatskim je turizmom više vrlo uspješnih sezona u nizu, mislite li da će se takav trend i nastaviti?
Nezahvalno je prognozirati, ali nema razloga da se takav trend ne nastavi. Osim ako nam planove ne pomrsi neki globalni poremećaj ili ako sami ne posustanemo. Važno je da nastavimo pametno gostima nuditi naše prednosti i različitosti u odnosu na konkurenciju. Ne smijemo iznevjeriti ni princip vrijednost za novac, a izvansezonu svakako moramo obogatiti sadržajima, jer ćemo jedino tako imati mogućnosti za znatniji rast. Iako, ponekad mi se čini da čak imamo i više sadržaja za turiste nego što se stječe dojam. Dosta toga što postoji samo treba malo upakirati i bolje predstaviti. A prema novoj organizaciji turističkih zajednica, lokalni će TZ-i morati postati pokretač novih proizvoda i motiva za dolazak turista.
Čini li vas nervoznom što, za razliku od četverogodišnjeg mandata svog prethodnika, na raspolaganju imate samo godinu dana da se dokažete?
Ne, nikad u životu nisam imala ugovor na neodređeno vrijeme i ne znam kako je imati takvu sigurnost.
'Imamo što ponuditi i izvan sezone, samo to moramo znati upakirati'
Radi se novi raspored troškova da se ne izgubi na učinkovitosti u 2013. godini
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.