Sve više korisnika hotelske aranžmane u Hrvatskoj rezervira na internetu, a pravi bum očekuje se za pet godina, kad će se na taj način ugovarati 50 posto usluga. Rezultat je to istraživanja koje je u 95 hotela proveo specijalizirani internetski portal PoslovniTurizam anketirajući voditelje prodaje i marketinga hrvatskih hotela.
Ispostavilo se da svi hoteli uključeni u istraživanje imaju internetske stranice, 93 posto nudi mogućnost online rezervacije smještaja, a 79,3 posto istodobno omogućuje i plaćanje rezerviranog smještaja internetom. Svijest o važnosti ovog kanala među hotelijerima vrlo je velika; čak 93,1 posto ispitanika usluge nudi i putem specijaliziranih portala za rezervaciju smještaja kao što su Booking.com, Expedia.com ili Lastminute.com.
No, zasad u 56,9 posto ispitanih hotela online prodaja ima manje od 25 posto udjela, 15,5 posto tim putem ostvaruje 25 do 50 posto ukupne prodaje, a tek 17,3 posto hotela na taj način ugovori polovicu prodaje. Ipak, 49,8 posto ispitanika očekuje da će online kanali za pet godina biti zaslužni za polovicu njihove ukupne prodaje. Stoga u budućnosti namjeravaju više ulagati u web-marketing, koji 70 posto ispitanika smatra učinkovitijim od tradicionalnih medija. No, zbog krize ili drugih okolnosti sada 44,8 posto hotela u online kanale oglašavanja ulaže manje od četvrtine svog marketinškog budžeta. U budućnosti njih 42,9 posto kani za internetski marketing izdvajati više od polovice marketinških izdataka.
Na prvom je mjestu oglašavanje na tražilicama, koje prakticira 65 posto ispitanika, zatim slijedi display (banner) oglašavanje, čemu je sklono 58 posto hotelijera, oglašavanje na specijaliziranim stranim internetskim oglasnicima koristi 55 posto ispitanika, a na Facebooku ih je 51 posto.
– U budućnosti će biti sve više individualnih online rezervacija smještaja jer su mlađe generacije izrazito usmjerene na nove tehnologije. Hotelijeri bi stoga trebali već sada ulagati u kvalitetniju komunikaciju s novom generacijom korisnika – zaključila je Daniela Kos, voditeljica portala PoslovniTurizam.
Internetom će se za pet godina ugovarati 50 posto aranžmana Vjerujem i daleko više u svjetu u EU. U balkaniji naravno ako 50% !