Već je posve jasno da će ekonomske posljedice japanske katastrofe biti goleme, no s obzirom na kratko vrijeme od katastrofe, stručnjaci se još ne usude iznijeti konkretne brojke. Golim su pak okom vidljive crvene brojke na globalnim burzama već drugi dan zaredom. Američki Dow Jones industrijski indeks pao je 2,1 posto, Standard&Poors 500 2,3 posto, a Nasdaq 2,4 posto.
Japanski Nikkei srozao se 11 posto, a u jednom trenutku bio je čak 14 posto u padu. Zagrebačka je burza bila u minusu 1,19 posto, a "zelene" su se dionice tražile povećalom.
– Najjače je pogođena japanska regija, u kojoj je šteta oko sedam posto BDP-a. Izvan Japana, katastrofa ipak ima ograničen doseg. Japan ima trgovinski suficit, što znači da ostale ekonomije o njima nisu ovisne.
Prognoziraju da će najviše biti pogođen sektor komunalnih usluga, posebno ondje gdje ovisi o nuklearnoj energiji – u Francuskoj, Njemačkoj i Švedskoj. Manji će utjecaj biti na tržištu robe, a pozitivne će efekte bilježiti nafta i zlato. Japanska auto industrija također je u krizi pošto su Toyota, Mazda, Nissan i Honda zatvorili tvornice. Suzuki, Mazda i Mitsubishi ne očekuju da će se u Hrvatskoj pomaknuti rokovi isporuke novih automobila. Iz Mazde objašnjavaju da je transport njihovih automobila nekoliko mjeseci ispred potražnje. Nissanovi modeli Qashqai, Juke 4x4 i Note proizvode se u V. Britaniji.