Jadran Galenski

JGL od 1,5 mil kuna prihoda 1991. lani dogurao do 630 milijuna!

'JGL2_nnn_unu_120411'
Foto: ''
1/3
14.04.2011.
u 17:00

Ništa nije prepušteno slučaju, tako da kompanija do 2015. planira iskorak na još 20-ak novih tržišta, s fokusom na Brazil i Južnu Ameriku, SAD, Veliku Britaniju te zemlje srednje i zapadne Europe, Skandinavije i Bliskog istoka.

Još veći rast i prihodi, veći tržišni udjeli i nova izvozna tržišta u 2011. nisu nimalo preambiciozan plan zna li se da su to ciljevi farmaceutske kompanije Jadran – Galenski laboratorij koja je lanjsku kriznu godinu završila s najboljim rezultatima u 20-godišnjoj povijesti.

Kreativnost i inovacije

Od 1,5 milijuna kuna iz 1991., prihodi grupe u 2010. popeli su se na 630 milijuna kuna. Čak 500 mil. kuna ostvareno je, doznajemo, iz temeljnog farmaceutskog poslovanja, od toga 312 milijuna kuna iz izvoza. U odnosu na godinu prije, prihodi su u 2010. bili veći 36%, a izvoz čak 67%, tako da u kompaniji već 2016. korporativne prihode planiraju uvećati gotovo dva i pol puta – na 1,14 milijardi kuna, doznajemo od Tea Rakočevića, direktora za strateško upravljanje tvrtke, koji ističe kako je sve što se događa s JGL-om rezultat promišljene strategije, hrabrih odluka i ambicioznih ciljeva.

Tvrtka je, objašnjava, oduvijek disciplinirano i strpljivo gradila svoju tržišnu poziciju ne ugrožavajući svoju profitabilnost te je pametno ulagala u ključne segmente poslovanja, gradeći duh internog poduzetništva i kreativnost. Kriza koja je kompaniju pogodila 2009. bila je tako samo novi izazov da se na tržišta poput Rusije, koje je najviše podbacilo, u 2010. vrate stopama rasta iz prethodnih godina, čak ih i premaše. Dobra priprema koja podrazumijeva detaljan poslovni plan, efikasnu realizaciju i kontinuirane inovacije zaslužni su i za to što je JGL, osim na domaćem, prisutan na 30-ak stranih tržišta.

Najvažnija su tržišta zemlje bivšeg Sovjetskog Saveza (CIS-a) i jugoistočne Europe, ističe Rakočević, objašnjavajući kako se prije izlaska na inozemno tržište provode temeljite analize i procjene najpovoljnijeg vremena za lansiranje novih proizvoda. Ništa nije prepušteno slučaju kako bi se na najmanju mjeru sveli svi potencijalni rizici, tako da kompanija do 2015. planira iskorak na još 20-ak novih tržišta, s fokusom na Brazil i Južnu Ameriku, SAD, Veliku Britaniju te zemlje srednje i zapadne Europe, Skandinavije i Bliskog istoka.

U tvrtki su, naime, vrlo rano shvatili da je domaće tržište ograničeno i da je iskorak na međunarodna tržišta, koja ne isključuju ni suradnju, licenciranu proizvodnju ili pak strateška povezivanja, pravi smjer rasta.

Među top 5 u svijetu

Rast tvrtke do sada je bio isključivo organski, no nisu isključene akvizicije, ponajprije u JI Europi, kaže Rakočević. Portfelj te najbrže brzorastuće farmaceutske kompanije u RH podijeljen je na tri programa od kojih su prihodi relativno dobro izbalansirani i nijedan ne prelazi 40% – lijekove na recept, bezreceptne lijekove te Aqua Maris, koji ima 10-ak proizvoda u programu i vodeći je brend na tržištima JI Europe i CIS-a.

Vizija tvrtke podrazumijeva liderstvo u segmentu morske vode, tako da je upravo zahvaljujući globalnom brendu Aqua Maris, kojeg je od lansiranja do danas prodano više od 52 milijuna bočica, razvijena zahtjevna tehnologija sterilnih oblika po kojoj je i internacionalno prepoznata i svrstana među pet najvećih proizvođača preparata na osnovi morske vode i četvrti je proizvođač prirodnih sprejeva i kapi za nos u svijetu s udjelom od 4,5% tržišta.

Stručnost i "know how" rezultirali su i linijom kozmetike iz morske vode, minerala, algi i planktona iz Jadranskog mora u obliku premium brenda Adrience, koji je ponajprije namijenjen stranim tržištima.

Komentara 1

Avatar hoblic
hoblic
08:23 15.04.2011.

Samo naprijed :)

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije