Nakon Luke Rijeka i poslovne zone Kukuljanovo, predstavnici kineske poslovne delegacije iz Jilina predvođenih izvršnim direktora Macro EU – China Entrepreneurs Cluba Lu Dongom danas su u Hrvatskoj gospodarskoj komori u Zagrebu održali niz ‘B2B’ susreta sa 27 zainteresiranih hrvatskih tvrtki.
Prema riječima Miroslava Karamarkovića, voditelja odjela za prekomorske zemlje u sektoru za međunarodne odnose HGK, u kineskom izaslanstvu neke su od najjačih kineskih tvrtki poput proizvođača kamiona, osobnih automobila i autobusa FAW Group Corporation, zainteresiranih za proizvodnju i zapošljavanje u Hrvatskoj, čime bi dobili i europski “origin” i veću dodanu vrijednost svojih proizvoda, a u delegaciji su i predstavnici proizvođača plastičnih komponenti Jilin Provincial Plastic Research Institutea, proizvođača metala Horoc Group te financijska kuća Bank of Jilin.
Proizvođač kineskog bullet traina Changchun Railway Vehicles u Hrvatskoj traži partnere za izvoz svojih vozila, a Eurasia Shopping Mall potencijalne izvoznike hrvatske robe u njihove šoping-centre, namještaja, kozmetike hrane i kućanskih aparata. Hrvatska prehrambena industrija mogla bi, primjerice, profitirati od izvoza maslinova ulja, vina, čokolade... koji su u Aziji sve popularniji, pa su danas uz AD klaster, Auto Hrvatsku, Auto-Mart, HŽ Infrastrukturu, Končar-električna vozila, Ventilator grupu... za niz B2B sastanaka prijavljeni i Gavrilović, Kras Food Industry PLC, Pik Vrbovec, Podravka, TDR...
Unapređenje suradnje izgledno je i i u području transporta i prometne infrastrukture. Kineske tvrtke iz Jilina trenutačno uglavnom koriste ruske luke za izvoz svojih roba te bi im korištenje luka Ploče i Rijeka i te kako ubrzalo i olakšalo distribuciju roba u Europi.
Prema riječima potpredsjednice HGK za gospodarstvo, europske integracije i pitanje EU Vesne Trnokop Tanta, Kina je Hrvatskoj sedmi partner po robnoj razmjeni. Iako i lanjske brojke govore u prilog kineskog suficita nad Hrvatskom od čak 1,55 milijardi dolara (Hrvatski je izvoz u Kinu lani iznosio samo 55 milijuna dolara), današnji susret s potencijalnim partnerima iz provincije Jilin prilika je da započne jedna dosad neispričana priča kao što su kineska ulaganja u Hrvatsku.
Ta sjeveroistočna kineska provincija jedna je od najbrže rastućih u Kini s godišnjim rastom BDP-a većim od 15 posto.
U 2011. ukupni BDP Jilina iznosio je 167,1 milijarde dolara ili 3848 dolara po stanovniku, a industrija provincije je najviše koncentrirana na izradu željezničkih vagona i automobila. Predstavnici kineskog izaslanstva pozvali su hrvatske tvrtke na Euro-China Business Meeting Jilin koji će se održati od 6. do 11. rujna ove godine.
Sad si zamislite, ........ \"Made by China in Croatia\" ............. kako to gordo zvuči !! ... . Neka !!! ............ samo da se čim više radnih mjesta otvori u RH ..............