Financiranje

Leasing – sumrak najma počeo je izmjenom Zakona o PDV-u

bmw 4
Uli Deck/DPA/PIXSELL
15.05.2013.
u 08:46

Financiranje poskupljuje obveza plaćanja kasko osiguranja tijekom trajanja ugovora

Leasing je do prije nekoliko godina bio dobra opcija financiranja vozila ili plovila za osobe u sustavu PDV-a. Nakon ukidanja mogućnosti umanjivanja porezne obveze za PDV po toj osnovi u slučajevima kad predmet leasinga služi za osobnu upotrebu (što je bio najčešći slučaj), počinje i sumrak leasinga. Ta je odluka koincidirala i s krizom u kojoj su tvrtke vrlo skromno obnavljale ili smanjivale vozni park, mnoge i propadale, dok su se obrti gasili. Ukratko, loše je vrijeme za leasing; tržište im je prema broju sklopljenih ugovora i financiranoj vrijednosti lani palo 13 posto u odnosu na 2011.

Uvijek novi automobil

Po definiciji, leasing se najbolje može opisati kao oblik financiranja na srednji i dugi rok, koji se temelji na korištenju, umjesto na posjedovanju, predmeta leasinga. Kad su posrijedi fizičke osobe, danas je zanimljiv još samo osobama koje ne kupuju vozila ili plovila za osobnu uporabu, nego isključivo za djelatnost, primjerice dostavu. Oni imaju pravo porez iz leasing rate prikazati kao obvezu i umanjiti PDV koji plaćaju kao pretporez. Isplati se i onima koji porez umanjuju za popratne troškove, poput amortizacije i potrošnje goriva.

Fizičke osobe na leasing najčešće uzimaju vozila i rjeđe plovila, dok je u inozemstvu uobičajeno da se na ovaj način “rentaju” i nekretnine. Premda to nije uvijek slučaj, u široj je javnosti uvriježen stav da je leasing zapravo skup i kompliciran kredit jer je tijekom trajanja ugovora obvezno i kasko osiguranje, što povećava troškove financiranja. Sklone su mu osobe koje ne žele voziti stari automobil pa ga svakih nekoliko godina mijenjaju za novi model.

Gratis kasko

I leasing kuće priznaju da su u priličnim problemima. Opstale su one koje rade s velikim stabilnim tvrtkama pa mnoge nude akcije za fizičke osobe. S-leasing Erste banke u financijskom leasingu nudi fiksnu kamatu od 6,45 posto za dvogodišnji ugovor. Trenutačno imaju i akcijsku kamatu od 4,9 posto za dva tipa vozila te akciju u kojoj plaćaju kasko cijelo vrijeme trajanja ugovora. Za leasing u kunama kamata im je osam posto, a iznos udjela klijenta, kao i iznos kredita ovise o platnoj moći.

OTP leasing nudi mogućnost financiranja „ostatkom vrijednosti“ u financijskom leasingu, pri čemu se 50 posto iznosa plaća odmah, a 50 posto nakon godinu dana. Lani je, za razliku od tržišta, zabilježio rast financirane vrijednosti od 24 posto, a bolje tendencije za branšu očekuju ulaskom Hrvatske u EU. Hypo Alpe-Adria-Leasing i operativni i financijski leasing odobrava na rok od dvije do pet godina. Kao i OTP, lani su i oni zabilježili pozitivne pomake u odnosu na dvije prethodne godine, a sličan trend očekuju i do kraja ove godine. Kamatu zaračunavaju ovisno o rizičnosti klijenta i vrsti proizvoda, u rasponu od šest do 7,5 posto.

Raiffeisen Leasing među fizičkim osobama ima tek jedan posto klijenata koje financira ovisno o bonitetu i predmetu leasinga. Trenutačno zaračunavaju kamatu od 6,5 posto i jednu godinu daju gratis kasko osiguranje.

UniCredit Leasing nudi fizičkim osobama financiranje novih i rabljenih vozila kroz financijski leasing i bez učešća, s fiksnom kamatom od 5,95 do 6,7 posto na razdoblje od dvije do pet godina. Minimalni je iznos financiranja 4000 eura, a i oni, kao i OTP, nude model 50 posto odmah, 50 posto nakon godinu dana. To znači da klijent godinu dana plaća samo kamatu, bez glavnice, a uz zadnju ratu preostalih 50 posto iznosa. Ako tad ne može platiti tih 50 posto, financirat će ga dalje sljedećih 48 mjeseci. Model je pogodan za osobe koje se bave sezonskim poslovima ili raspolažu novcem od prodaje starog vozila. SB Leasinga naplaćuje kamatu od 6,5 posto, uz minimalno udio od 20 posto vrijednosti vozila.

>> Vlada nabavlja 1742 vozila za 265,5 milijuna kuna

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije