Ivan Mišetić, direktor Croatije Airlinesa, završio je svoju karijeru u tom nacionalnom avioprijevozniku i prelazi na mjesto glavnog tajnika u Atlantic grupu Emila Tedeschija, što je Večernji list jučer prvi objavio. U ovom je intervjuu odgovorio na pitanja napušta li brod koji tone budući da je CA u velikim financijskim problemima ili zato što bi mogao izgubiti potporu članova Nadzornog odbora, što očekuje od nove funkcije...
Zašto odlazite iz Croatije Airlinesa? Jeste li se sami ponudili Atlantic grupi ili su oni vas pozvali u tu kompaniju?
Nakon 18 godina rada u Croatia Airlinesu, od čega 13 i pol godina provedenih na čelu CA, po stažu sam jedan od najstarijih čelnika neke od europskih aviokompanija. S vremenom se čovjek zaželi promjene, pa sam odlučio prihvatiti ponudu Atlantic grupe.
Prošao razne krize
Napuštate li zapravo brod koji tone, budući daje CA u financijskim problemima, slijedi joj privatizacija?
Ne napuštam brod koji tone. U CA sam prošao i krizu uzrokovanu ptičjom gripom i Saars, i 11. rujna, NATO akciju na Kosovu, naftnu krizu, dramatični rast konkurentskih tvrtki...Unatoč tim krizama uspjeli smo obnoviti flotu, povećati kapacitete i prihode, dobiti sve međunarodne certifikate o izvrsnosti, postati članicom Star Alliancea i što je najvažnije, poslovali bez ijednog ozbiljnog incidenta. Croatiju Airlines nije zadesilo ništa što nije pogodilo i druge avioviokompanije tj. čitavu avioindustriju. Zadovoljan sam svime što smo u CA postigli u 13 i pol godina.
Kad prelazite u Atlantic grupu?
Tek sam prihvatio ponudu. Sada je potrebno sukladno Zakonu o trgovačkim društvima provesti moje razriješenje, odnosno ja sporazumno raskidam radni odnos.
Hoćete li odlaskom iz CA dobiti izdašnu otpreminu?
Niti ću tražiti otpremninu niti je imam pravo dobiti jer sam odlazim iz tvrtke.
Jeste li odlučili prihvatiti ponudu Atlantic grupe jer se uskoro mijenja sastav NO CA pa se bojite da više nećete imati podršku?
U 13 i pol godina koliko sam proveo u CA kroz Nadzorni je odbor prošlo je 50-ak članova, u to se vrijeme promijenilo i nekoliko ministara prometa, a ja sam direktorom postao u vrijeme premijera Mateše. Nisam ničiji čovjek i promijene u Nadzornom odboru nisu nikakv razlog mog prihvaćanja Atlanticove ponude. Dapače, u više sam navrata napominjao da su promjene u NO-u potrebne i dobrodošle zbog brojnosti članova, što izravano utječe na učinkovitost kompanije.
Plaća privatnost
Kolika će vam biti plaća u Atlantic grupit?
To je ipak stvar privatnosti i dopustite da to zadržim za sebe.
Što ćete točno raditi u Atlanticu?
Širit ću dobru vibru o toj tvrtki u regiji. To je jednostavno rečeno funkcija glavniog tajnika. Atlantic je tvrtka koja raste, koja je izuzetno potentna, što je i dokazala snažnim iskorakom u regiji i bit će mi zadovoljstvo ondje raditi.
Poznajete li Emila Tedeschija ili je njegova ponuda stigla neočekivano?
Poznajem Emila Tedeschija, uostalom tko danas u Hrvatskoj ne poznaje Emila Tedeschija. Ponuda mi prije laska, nego što me iznenađuje.
Što mislite koje su vaše glavne kvalitete zbog kojih vam je ponudio posao glavnog tajnika?
Nadam se da moj dosadašnji radi i moj CV daju odgovor na ovo pitanje.
Prvu ljubav ne ženite...
Je li vam žao što napuštate zrakoplovstvo?
U zrakoplovstvu sam započeo svoju karijeru i u zrakoplovstvu sam proveo dosadašnji radni vijek. I danas imam otvorenu ponudu za nastavak karijere u zrakoplovstvu, u svjetskoj zrakoplovnoj asocijaciji, međutim smatram da je nužno okrenuti novi list. Isto tako, smatram da to ne bi bilo fer prema mojoj obitelji koja je zbog mog posla već ionako dosta toga otrpjela. Kao što kaže izreka: „Prvu ljubav u pravilu ne oženite, ali je nikada ne zaboravljate.
Ovo je već viđeno od Sanadera. Bježi i ostavlja Croatije Airlines do grla u gubicima. Sanaderova škola, model \'\' srpska bežanija \'\'. AaDeZenjare 20 godina baljezgaju o domoljublju, a tamo gdje god su nogom stali trava više ne raste. Da sam dioničar Atlantic grupe spašavao bih svoju lovu.