Popularnost Hrvatske u Britaniji raste, moglo bi se reći, deset puta brže nego većini drugih destinacija. Ove si je sezone odmor, naime, priuštilo dva posto Britanaca više nego lani, a Hrvatsku ih je izabralo čak 25 posto više. Na putovanja su pritom potrošili 35 milijardi funti i turisti su za kojima se mnogi jagme.
Na londonskoj burzi turizma World Travel Marketu Hrvatska je samo jedna od dvjestotinjak zemalja koje nastupaju, ali među rijetkima koje već sada mogu računati s dobrom sezonom i dogodine.
– O vašoj se zemlji priča. Ona nije poznata kao Španjolska ili Grčka, kamo Britanci masovno odlaze, ali na glasu je kao nešto novo, lijepo i različito od drugih zemalja na Mediteranu. Uvjerena sam da će dogodine brojke biti još bolje jer mnogi tu malu zemlju žele otkriti i bolje upoznati, a to ne sudim samo prema riječima turističkih profesionalaca nego i po onome što se priča u krugu mojih prijatelja i poznanika – kaže Rebecca Traser, direktorica prodaje i marketinga u izdavačkoj kući Absolute Publisher, koja izdaje sva glasila britanske udruge turoperatora i agencija ABTA. Pritom, kazuje, Hrvatsku biraju mahom intelektualci, srednja klasa, koja na odmoru želi kvalitetniji smještaj. Ako je, recimo, riječ o ponudi "zimmer frei", onda to trebaju biti vile s bazenom.
Hrvatski turistički čelnici očekivanja za 2013. sveli su na plan o novih pet do deset posto više gostiju iz Velike Britanije, što je između 20.000 i 30.000 novih turista.
Za godine koje slijede, planiraju pak velikim koracima prema predratnih – pola milijuna gostiju. Za pet godina Hrvatsku bi tako za odmor trebalo izabrati 200.000 više od sadašnjih 300.000 Britanaca.
– Ne zanima nas prijeratna masovnost uz cijenu noćenja od par funti – jasan je ministar turizma Veljko Ostojić.
– Želimo prijeratnih pola milijuna Britanaca, ali goste bolje platežne moći i grupe s posebnim interesima koje će dolaziti i u vansezoni. Da se hrvatske turističke ambicije poklapaju sa statusom koji naša zemlja uživa u Britaniji, potvrđuje i činjenica da sve više aviokompanija razmišlja i razgovara o ugovorima s Hrvatskom, ne više na samo jednu, već na dvije, tri pa i četiri godine. Da bi se, pak, sve poklopilo na najbolji način u našem turizmu, ubrzo se mora pokrenuti novi investicijski ciklus. Jer, kako u Londonu reče jedan domaći turistički radnik, iako naš turizam ima veliku priliku u Britaniji, prilika k"o prilika, nikoga dugo ne čeka.
>> Hrvatska Britancima najbolja "nadolazeća europska destinacija"