savjetnik

Štedna knjižica više se ne koristi za isplatu dječjeg doplatka

HPB (1)
Marko Lukunic/PIXSELL
16.10.2013.
u 20:00

Ako klijenti i izgube štednu knjižicu, mogu raspolagati sredstvima na svom štednom računu u banci. Takozvani amortizacijski rok od mjesec dana, u kojem se sredstva s izgubljene knjižice nisu mogla podići, više se ne primjenjuje

P: Ukradena mi je štedna knjižica Hrvatske poštanske banke na koju dobivam dječji doplatak. U poslovnici HPB-a uputili su me da platim 50 kuna naknade za gubitak knjižice te dodatnih 100 kuna za izradu nove, što sam i učinila. Najgore je što ne mogu podići novac mjesec dana, a imam 600 kuna na knjižici. Naposljetku sam doznala da se dječji doplatak više ne plaća na knjižicu, nego na žiroračun.

Jesam li morala platiti sve te navedene naknade? – pita Azmira Pašalić Jagur iz Zagreba

O: Možemo reći da smo u međuvremenu, na zadovoljstvo naše klijentice i banke, riješili ovaj upit nakon što nam se klijentica javila putem Kontakt-centra HPB-a. Štedna knjižica koja se više ne može koristiti za dječji doplatak zatvorena je uz storniranu naknadu od 100 kuna, a sva sredstva sa štednog računa prenesena su na novootvoreni tekući račun.

Kako je ovo dobar primjer i za druge klijente, važno je objasniti nekoliko stvari.

Sukladno zakonskim propisima za sredstva koja se isplaćuju kao osobni dohodak, dječji doplatak, rodiljska naknada, mirovina i slično, banka od 2012. godine otvara transakcijski račun (tekući ili devizni račun) koji ima dodijeljen IBAN broj nužan za pravilno provođenje plaćanja. Štedna je knjižica štedni račun te se sve uplate na nju smatraju štednjom.

Klijentica je za ranijeg dolaska u poslovnicu HPB-a obaviještena kako za potrebe isplate dječjeg doplatka treba otvoriti tekući račun jer doplatak neće moći primati putem štedne knjižice. Međutim, račun tad nije otvoren.

Također, napominjemo da klijenti, bez obzira na gubitak štedne knjižice, mogu raspolagati sredstvima na svom štednom računu sukladno Općim uvjetima za depozitno poslovanje fizičkih osoba dostupnima u svim poslovnicama i web-stranicama banke.

Takozvani amortizacijski rok od mjesec dana, u kojem se u ovakvom slučaju sredstva nisu mogla podići, više se ne primjenjuje.

Banci je u interesu imati zadovoljne klijente, opravdati njihovo povjerenje, pružiti im najbolju moguću uslugu te ih pravodobno upoznati sa svim potrebnim informacijama, posebno ako je riječ o izmjenama propisa, uvjeta i dotadašnje prakse.  

>> PIN je ozbiljna stvar. Samo iznimno možete preuzeti PIN u poslovnici

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije