– Postižemo dobar napredak s hrvatskim brodogradilištima – rekao je europski povjerenik za tržišno natjecanje Joaquin Almunia nakon što je Europska komisija danas odobrila novi plan restrukturiranja Brodotrogira. Vlada i Kermas energija, tvrtka Danka Končara, sada mogu u dva tjedna nakon primitka Komisijine odluke potpisati ugovor o privatizaciji.
Neriješenim ostaje još samo pitanje 3. maja, ali EK upravo radi na analizi novog plana restrukturiranja pa se stručnjaci koji na tome rade i u Bruxellesu i u Zagrebu nadaju da će i pitanje riječkog 3. maja biti pozitivno riješeno do ulaska Hrvatske u EU 1. srpnja. Prema starom planu restrukturiranja Brodotrogira, državne potpore iznosile su 2,8 milijardi kuna, a kupac je trebao uložiti svježi novac u visini 40% ukupnih troškova restrukturiranja. Dopuštena godišnja proizvodnja Brodotrogira, zapisana u pristupnom ugovoru Hrvatske s EU, iznosila je 54.955 tona (CGT). Međutim, u veljači ove godine hrvatska Vlada obavijestila je EK da je po novom izračunu trošak restrukturiranja veći jer su državne potpore veće. Novi plan stoga predviđa smanjenje proizvodnih kapaciteta Brodotrogira, ali Komisija ne otkriva koliko je to smanjenje, samo navodi da je "skromno". Udio kupca u ukupnim ulaganjima i dalje je 40%.
>> Matijašević: Za Rijeku i županiju 3. maj postaje pitanje života i smrti