I ovce i novce

Vratite popust na mobitel i možete k novom operateru

mobitel
Boris Šćitar
26.05.2011.
u 10:00

Po novom, umjesto plaćanja svih zaostalih rata u slučaju prekida ugovora, pretplatnik bi trebao samo nadoknaditi iznos do ‘'stvarne'’ cijene uređaja, točnije vratiti popust.

Hoće li mobilnim pretplatnicima napokon biti skinut ‘'uteg s vrata'’ u obliku dvogodišnje ili jednogodišnje odanosti jednom mobilnom operateru i hoće li napokon moći u svakom trenutku raskinuti ugovor uz poštene uvjete? Prođu li predložene izmjene Zakona o elektroničkim komunikacijama, doista hoće.

Rupe u tumačenju

Po novom, umjesto plaćanja svih zaostalih rata u slučaju prekida ugovora, pretplatnik bi trebao samo nadoknaditi iznos do ‘'stvarne'’ cijene uređaja, točnije vratiti popust. Naime, nerijetko se događa da korisnici nepromišljeno pristanu na skuplju tarifu od one koju doista dugoročno mogu podnijeti samo kako bi ostvarili ‘'popust'’ na uređaj. Raskid ugovora tada nema smisla jer su obvezni rate plaćati do kraja.

Prema objašnjenju HAKOM-a, izmjene ZEK-a za korisnika donose mogućnost biranja načina plaćanja ugovorne obveze u slučaju prijevremenog raskida ugovora tako da izabere između plaćanja preostalih mjesečnih naknada ili plaćanja iznosa naknade koji odgovara ostvarenoj visini popusta na proizvode i usluge.

No, kako to obično biva sa zakonima, namjera je pisca dobra, no rupe su uvijek moguće, a rizik od dvostrukog tumačenja velik. Upravo tako to vide u Tele2 te kažu da oni nisu tako iščitali izmjene. U Vipnetu upozoravaju da izmjene Zakona nisu u skladu sa smjernicama EU te da potencijalno mogu nanijeti neželjene posljedice samim korisnicima, s obzirom na to da je izračun ugovorne kazne u visini popusta na proizvode i usluge u najvećem dijelu usluga nemoguće izračunati te bi upravo taj izračun popusta zakomplicirao proceduru raskida ugovora.

Nitko na gubitku


Dosadašnja je praksa omogućavala izrazit nerazmjer između onoga što je korisnik dobio i odštete koju je morao platiti. Pošteno je nadoknaditi ono što je korisnik od operatera dobio, ali ne pet ili deset puta više, a predloženim rješenjem nitko neće biti na gubitku, smatraju u potrošačkoj udruzi Telekom.

Ključne riječi

Komentara 15

OB
-obrisani-
10:21 26.05.2011.

Ovog ima samo kod nas,ucjenjivanje... Ja mogu mjenjat operatora (anbiter )kako i kad hocu... Nemoram nista vracat... Lopovi !

CI
cickova
10:31 26.05.2011.

po tome bi onda doticni operater bio duzan otkljucat mobitel na sve mreze, jel je ipak dio popusta (odnosno \"kazne\") u tome sto je preko 95% uredjaja kompatibilan samo s mrezom u kojoj je kupljen. no poznavajuci nase pisatelje zakona,, takva stvar im nece past na pamet

OR
ordinaryhandsome
05:15 27.05.2011.

Ma idioti filozofski kakti pametni telekomunikacijski, najbolje da odbaci mobitel tko može i sve 5. I osim popusta dobio si i bezbrižne dane hehe

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije