Stravičan sudar

HAC sukrivac za nesreću?

nesreća
Foto: Frane Šarić
1/4
02.12.2013.
u 13:30

Sugovornici Večernjeg lista tvrde da tvrtka Hrvatske autoceste – održavanje i naplata cestarine nije smjela dopustiti da se na kolniku stvori led.

Nakon subotnjeg lančanog sudara vozila na autocesti A1 iza tunela Krpani u kojem su poginula trojica muškaraca, a 17 je osoba ozlijeđeno, nastavljena je istraga te će se idućih dana znati hoće li i protiv koga biti podnesene kaznene prijave. Sudar se dogodio, prema svim dosad dostupnim informacijama, zbog zaleđenog kolnika.

Obavit će se vještačenja

Tužiteljica Đurđica Ojurović kaže da je prerano govoriti o bilo čijoj odgovornosti i eventualnom podnošenju kaznenih prijava. Obavit će se prometna vještačenja i obdukcije poginulih te utvrditi okolnosti nesreće. Dok traje istraga, MUP i PU ličko-senjska objavili su in memoriam Igoru Katiću (29), šefu smjene policijske postaje u Novalji, koji je vozeći se iz Gospića na posao izišao iz auta kako bi pomogao drugima. U naletu auta pao je s betonske ograde vijadukta i poginuo.

Katić je od 2007. bio policajac u Novalji, a šef smjene bio je od 2009. Načelnik PU ličko-senjske Ante Podnar izrazio je sućut obitelji rekavši da je MUP izgubio policajca koji je u sedmogodišnjem radu pokazao iznimne ljudske i profesionalne vrijednosti. Sućut roditeljima i sestri poginulog Katića izrazili su ministar Ranko Ostojić te glavni ravnatelj policije Vlado Dominić.

Osim Katića poginuli su i bivši interventni policajac A. G. (45) s Paga te Z. D. (59) koji su pokušali upozoriti druge vozače na nesreću.

Sugovornici Večernjeg lista tvrde da tvrtka Hrvatske autoceste – održavanje i naplata cestarine nije smjela dopustiti da se na kolniku stvori led. Prema pravilima struke, mora se pratiti vremenska prognoza i preventivno djelovati te autocestu zasuti solju da se na njoj ne bi stvorio led. A to osobito vrijedi za mostove i vijadukte, na kojima su temperature nekoliko stupnjeva niže u odnosu na ostale dionice, a vlaga veća. Iako je predsjednik uprave HAC-ONC-a na mjestu nesreće izjavio da prognoza nije najavljivala ledenu kišu, i tada, kažu upućeni, s obzirom na niske temperature (na tom dijelu autoceste u vrijeme nesreće bila su tri stupnja ispod ništice), sol je morala biti posuta barem na vijaduktu. Svjedoci s mjesta nesreće kažu da je sloj leda bio debeo oko prst i pol. K tome je na displeju na zaleđenoj cesti signalizirano da je dopuštena brzina čak 100 km/sat!

Za to je dobrim dijelom kriva meteorološka postaja za koju naši izvori kažu da je u kvaru nekoliko mjeseci ili čak dvije godine, a u HAC-u tvrde da ne radi samo nekoliko dana.

Govore li istinu u HAC-u?

Opravdanja iz HAC-ONC-a da je ophodnja prošla tim dijelom autoceste sat vremena prije nesreće i da nije bilo leda podsjeća na njihove tvrdnje ljetos kad se dogodila nesreća kod tunela Plasina zbog popucalog poklopca na šahtu kad su isto tvrdili da su ophodari prošli tom dionicom nedugo prije nesreće i da nisu ništa primijetili. U HAC-ONC-u jučer se nisu htjeli odgovoriti na naša pitanja objasnivši da će o svemu moći govoriti danas ili sutra. Tužiteljstvo je jučer izvijestilo da je u nesreći u kojoj su poginula trojica muškaraca sudjelovalo 16 vozila, 17 osoba je ozlijeđeno, a od toga njih 11 teško. Uzrok lančanog sudara zasad smatraju neutvrđenim.

Komentara 10

SC
schteff
16:21 02.12.2013.

pa gospodo i drugovi, dokad čemo plaćati najskuplju autocestu na svijetu i ginuti na njoj ???? OSTAVKE ! OSTAVKE !!!

NS
nemoralni sindikalac
14:22 02.12.2013.

Čini se sasvim izvjesnim da su u tvrtci HAC ONC odgovorni za ovu stravičnu prometnu nesreću. Zaposlenici Sektora za održavanje nisu poduzeli sve radnje sukladno pravilima struke i pisanoj regulativi. Impozantna tehnička potpora uz obučeni i odgovorni personalni kadar suu morali biti dovoljni da se ovaj nemili događaj spriječi i izbjegne. Očito je da su zakazala oba naprijed navedena čimbenika, jer veći duži vremenski period u funkciji nisu meteorološke stanice, a postupci zaposlenika su također bili ispod potrebne razine. Kada se dogodila prometna nezgoda također se mogla vidjeti neorganiziranost. Žalosno je i to da predsjednik Uprave HAC ONC gospodin Kruhak daje onakve izjave, a što evidentno pokazuje da on ne kontrolira situaciju po dubini organizacije u kojoj očigledno vlada rasulo i nedisciplina. Zanimljivo je prisjetiti se i događaja od 08.12.2012 kada se također dogodio lančani sudar na autocesti A3 Bregana Lipovac (na sreću nije bilo poginulih) prilikom čega je došlo do zatvaranja za promet ove autoceste što je događaj bez presedana. Umjesto odlučnog raščišćavanja istina je gurnuta pod tepih, pa su nam se dogodili tzv „šahtovi“ sada „Krpani“, pa se pitamo što je slijedeće. Auto cesta je vrlo zahtjevna, brzine su velike pa su i posljedice nakon propusta puno veće. Nadajmo se da će odgovorni poduzeti potrebne mjere, te da se više ovakvi propusti neće događati.

KA
Kakma
15:52 02.12.2013.

Zasto generalno HAC, zasto ne taj ljencina koji je pregledavao cestu??

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije