Facebook je bez sumnje najpopularnija svjetska društvena mreža. Svaki četvrti stanovnik Zemlje koristi Facebook. Mark Zuckerberg, osnivač Fejsa, zapravo je monopolist kada se radi o povezivanju ljudi internetom. No, nije mu to dovoljno te neprestano razvija biznis i unapređuje platformu te izbacuje nove alate.
Upravo jučer izbacio je najnoviji alat – Workplace by Facebook, aplikaciju kojom želi povezati i o Facebooku učiniti ‘ovisnima’ sve zaposlene te pritom, naravno, dodatno zaraditi. Pomalo zastrašujući, no logičan potez s obzirom na uspješnost Facebooka kao ideje koja već, unatoč brojim prognozama o propasti, egzistira 12 godina.
Opuštenija suradnja
Ne, povezivanje ljudi unutar tvrtki nije nova ideja, konkurencija postoji. Google, Microsoft, Apple, Salesforce, Slack... razvijaju biznis aplikacije, bilo da su fokusirane na segmente poput maila, chata ili uređivanja dokumenata te nekih dodatnih mogućnosti koje koriste zaposlenima. Facebook je, naizgled, zadnji u nizu koji se okreće na ovaj način kompanijama. Ipak, ideja Marka Zuckerberga i njegova tima počiva na drukčijim temeljima. Ukratko, kada su već povezali obitelji, prijatelje, odlučili su da mogu na sličan način povezati i ljude unutar kompanija koji imaju zajednički interes – rade za istu tvrtku ili organizaciju.
Workplace by Facebook zasebna je aplikacija bilo za desktop računala ili pametne mobitele. Ako tvrtka želi povezati svoje zaposlene, ugovori posao s Fejsom i svaki zaposlenik uz službeni mail tad ulazi u područje razgovora i razmjena informacija s kolegama. Ono što Facebook nudi jest sličan princip funkcioniranja kao društvena mreža, odnosno Facebook kao takav za svaku tvrtku zasebno. Ugradili su ‘news feed’, tj. sustav postova koji se pojavljuju, chat, video live, grupe... Tako zaposleni mogu biti na svom, zasebnom fejsu, svojevrsnom virtualnom teambuildingu, ili alatu za bržu i opušteniju suradnju, posebice na daljinu.
Testirali na 2 milijuna ljudi
U Facebooku novi alat nisu napravili ad hoc, već su ga testirali, a u pilot-projektu Facebook for Work prikupili su i 1000 tvrtki koji ga koriste, zapravo su već ‘naučili’ dva milijuna ljudi da koriste njihovu novu platformu i očito su zadovoljni rezultatima jer su krenuli globalno. Budući da Workplace želi okupiti sve svjetske zaposlenike i pridonijeti boljem društvenom i poslovnom životu, red je i da to naplate. Tako su kreirali cjenik, nakon tri mjeseca probnog besplatnog perioda Fejs tvrtke stoji 3 dolara po zaposleniku, mjesečno, za tvrtke koja ima 1000 aktivnih korisnika.
Dva dolara za one između 1000 i 10.0000 korisnika Workplacea, te za tvrtke koje imaju više od 10.000 aktivnih korisnika, korištenje stoji dolar po zaposlenom mjesečno. U usporedbi s konkurencijom, cijena je više nego pristupačna. Primjerice Slack, softver za internu komunikaciju s raznim alatima, naplaćuje od 6,67 do 12,50 dolara po zaposlenom. Zuckerberg ne želi pomesti konkurenciju do kraja, planira uklopiti kompatibilne funkcionalnosti te je u partnerstvu s Boxom i Microsoftom te Deloitteom.
>> Novi 'Poslovni Facebook' mogao bi zamijeniti e-mail