Pravo je vrijeme da izvadite svoje bicikle iz spremišta i pripremite ih za proljetne avanture. Većina osnovnih priprema nije teška i zahtjeva malo vremena i alata. Za sve veće zahvate tu je biciklistički servis, poput onog u zagrebačkom Ciklo-centru u ulici Jurja Ves, u kojem su nam djelatnici detaljno objasnili kako pripremiti bicikl.
1. Okvir
Očistite svoj bicikl uz pomoć malo vode, spužve, krpe i blagog deterdženta. Ovo je još važnije ako ste vozili bicikl i tijekom zimskih mjeseci jer sol i velike količine vode nisu milostive prema vašem okviru i komponentama. Nemojte koristiti "miniwash" ili slična sredstva za čišćenje jer zbog previsokog vodenog tlaka koji generiraju mogu naštetiti vašem biciklu. Prilikom čišćenja pregledajte okvir zbog možebitnih oštećenja i pukotina. Ogrebotine, iako možda ružne, nisu opasne. Malene količine hrđe odstranite uz pomoć WD-40 koji prethodno nanesite na krpu ili grubu stranu spužvice i njime izribajte označena mjesta. U slučaju da primijetite veće pukotine ili udubljenja, preporučuje se da odnesete bicikl na servis.
2. Kotači i gume
Napumpajte gume na preporučeni pritisak te pregledajte vanjske gume zbog možebitnih većih pukotina i rezova. Mali rezovi od komadića stakla i kamenčića nisu značajni i ne zahtijevaju promjenu vanjskih guma. Tek u slučaju značajnijih znakova potrošenosti – promijenite ih. Svaki servis će vam promijeniti gume, ali možete ih promijeniti i sami uz pomoć polugica za skidanje guma i podne pumpe. U slučaju obručnih kočnica, očistite kočionu površinu na obruču uz pomoć malo alkohola i čiste krpe ili posebnog sredstva za čišćenje kočionih površina. Zavrtite kotače i provjerite jesu li centrirani. Također provjerite vrte li se kotači glatko ili možda ima "lufta" u glavi kotača.
3. Kočnice
Ispravno funkcioniranje kočionog sustava iznimno je važno za sigurnost vožnje. Bez ispravnih kočnica poduzimate nepotreban rizik. Provjerite potrošenost "pakni" i u slučaju potrošenosti – zamijenite ih. U slučaju obručnih kočnica budite sigurni da pakne "sjedaju" na obruč, a ne na gumu ili žbice. Ako primijetite nejednaku potrošenost "pakni", to znači da ih samo treba ponovo namjestiti. Također provjerite stanje sajli i bužira te ih po potrebi zamijenite.
4. Pogonski mehanizam
Očistite lanac, lančanike i mjenjače i provjerite njihovu potrošenost ili možebitna oštećenja. Lanac lagano nauljite i redovno održavajte tijekom cijele godine. Kapnite malo lubrikanta na pivotalne točke na mjenjačima. Kao i kod kočnica, provjerite stanje sajli i bužira te ih po potrebi zamijenite. Naposljetku, provjerite rade li mjenjači glatko i precizno. Ako primijetite da stvari ne funkcioniraju glatko, najbolje zakažite termin kod servisa koji će prilagoditi mjenjače na vašem biciklu.
5. Kontakte točke
Za kraj izvadite "sic-štangu" iz okvira i lagano je podmažite koristeći ulje ili vodootpornu mast. Iznenadit ćete se koliko će vaš bicikl manje škripati nakon toga. Stegnite sjedalo i provjerite volan, lulu volana i ručice kočnica i mjenjača. Budite sigurni da je sve lijepo stegnuto i da se volan slobodno okreće. Za konačnu provjeru podignite prednji kotač bicikla i bacite ga na zemlju. Ako čujete sumnjivo zveketanje ili osjetite "luft" u nekom dijelu bicikla, dodatno provjerite zategnutost svih dostupnih dijelova.
6. Šarafi i matice
Zategnite sve šarafe. Ne zaboravite na šarafe od prtljažnika, blatobrana, nosača bidona…
7. Alati i rezervna zračnica
Pobrinite se da uvijek sa sobom imate rezervnu zračnicu ili set za krpanje, osnovni set alata i priručnu mini pumpu.
S tako izvršenim pripremama spremni ste za duge i zabavne vožnje. Ako ipak želite da vam bicikl pripreme profesionalci ili ako primijetite neki značajniji problem na biciklu, dobro je znati da je cijena osnovnog servisa 160 kuna.