Kada se Hrvati zrakoplovom otisnu nekamo u svijet, rade to sa stilom. Udobnost jest na prvom mjestu, ali se pritom o imidžu i te kako vodi računa. Majica i traperice najčešća je odjevna kombinacija, u kojoj se putnici iz naše zemlje posve uklapaju među 97% Europljana koji se za let spremaju pod geslom "udobnost prije svega", pokazalo je istraživanje koje je među putnicima iz Francuske, Njemačke, Rusije, Turske i Hrvatske proveo British Airways.
Istodobno, svima je odijevanje za put zrakoplovom pravi mali izazov budući da valja planirati temperaturne razlike na odredištu, dužinu leta, detektore metala, izuvanje na kontrolnim točkama... No, mimo toga, svaka nacija, pa tako i Hrvati i Hrvatice, njeguju i neke male odjevne ekstra navike za let avionom. U zrakoplovima se tako sreću i putnice i putnici u dizajnerskoj odjeći, cipelama, torbama s potpisom i sl.
U tome, pomalo neočekivano, prednjače putnice iz Njemačke. Svaka deseta Njemica priznaje da voli letjeti maksimalno skockana, odnosno, kako opisuju – glamorozno odjevena. Hrvatice ne privlače pozornost dizajnerskim kombinacijama, ali se zato među ostalim Europljankama u avionu ističu visinom potpetica.
Putnice iz Hrvatske najlakše je, naime, sresti u manje udobnoj obući, na potpetici višoj od sedam, osam centimetara. Za razliku od Francuskinja, Njemica, Ruskinja i Turkinja, koje preferiraju balerinke, tenisice i sličnu obuću niskih potpetica, čak 22 posto Hrvatica leti u – štiklama.
Rusi se, pak, na letovima ponajviše izdvajaju imidžem poslovnih ljudi, pa ih 21 posto pažnju ostalih putnika privlači odijelima i kravatom. Mnogim je europskim putnicima zrakoplovni outfit nepotpun bez modnih dodataka. Za čak 47% Francuza to je neizostavni šal oko vrata, svaka treća Ruskinja zaogrnuta je pašminom, a 14 posto Turaka na put avionom ne kreće bez – šešira. Svakom trećem avioputniku, iz pet promatranih zemalja, zajedničko je da sa sobom obvezno nosi sunčane naočale.
>>Štikle i vožnja biciklom? Ništa lakše uz sljedećih nekoliko savjeta