unatoč Ljetnoj rupi

Autoceste zaradile 52 milijuna kuna više nego 2013.

gužva,autocesta
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
1/2
02.01.2015.
u 11:43

Prihodi bi bili još veći da se nije dogodila srpanjska turistička rupa

Autoceste koje Vlada namjerava dati u koncesiju zaradile su u prvih 11 mjeseci prošle godine 52 milijuna kuna više od cestarine nego u istom periodu 2013. godine. Hrvatske autoceste su na A1 (Zagreb – Split), A3 (Bregana – Lipovac), A4 (Zagreb – Goričan), A5 (Beli Manastir – Sredanci) i na tunelu Sveti Ilija u 11 mjeseci 2014. godine ubrale 1,32 milijarde kuna cestarine, što je tri posto više nego godinu prije.

Rast od tri posto

Tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb lani je pak do kraja studenog od cestarine na A6 (Zagreb – Rijeka), A7 (Rijeka – Rupa) i na Krčkom mostu zaradila 476,8 milijuna kuna, što je također tri posto više nego u istom razdoblju 2013. godine.

Tako su te dvije tvrtke zajedno od cestarine u lanjskih 11 mjeseci zaradile 1,79 milijarde kuna, a kad se tome dodaju još neobrađeni podaci za prosinac, na razini cijele godine te će dvije tvrtke doseći prihod od 1,9 milijardi kuna, što će također biti 50-ak milijuna kuna više nego 2013.

Najveći prihod pritom stiže s autoceste Bregana – Zagreb, na kojoj je ubrano 642 milijuna kuna od cestarine, 10 milijuna kuna više nego godinu prije.

Dalmatina je pak zaradila 12 milijuna kuna više, dok najveći rast prometa ima autocesta Zagreb – Goričan, i to 8,6 posto. Prihodi od cestarine zasigurno bi bili još veći da se prošle godine nije dogodila turistička srpanjska rupa jer su u tom mjesec i HAC i ARZ imali pad prihoda od cestarine, a to je neuobičajeno za taj mjesec kada je inače pojačan promet na autocestama zbog turističke sezone. Pad prihoda od cestarine zabilježili su i u predsezoni, točnije u svibnju.

Najveću zaradu od cestarine HAC i ARZ ostvarili su u kolovozu, i to 249 milijuna kuna, odnosno 80,5 milijuna kuna. Najmršaviji mjesec im je pak veljača kad im prihodi od cestarine padnu na svega 64 milijuna kuna odnosno 21 milijun kuna.

Znatan utjecaj na povećane prihode od cestarine, što se tiče HAC-a, ima tunel Sveti Ilija, koji je pušten u promet u srpnju 2013. godine pa je HAC od naplate tunelarine u njemu u šest mjeseci te godine uprihodio 7,5 milijuna kuna, a lani u 11 mjeseci 14,1 milijun kuna.

Što se tiče broja vozila, HAC tu bilježi rast od 1,63 posto u prvih 11 mjeseci prošle godine, dok je ARZ imao rast od dva posto.

Pad u svibnju i ožujku

Pri tome je HAC imao pad broja vozila u ožujku i svibnju, a ARZ u svibnju, srpnju i rujnu. Ukupno se autocestama HAC-a i ARZ-a lani u 11 mjeseci provezlo 48,131.979 vozila.

>>Protiv HAC-a i četvorice njegovih zaposlenika DORH podnio optužnicu

>>Bez koncesije, 40 lipa iz litre benzina Dončić vraća HAC-u

>>Policija upala u HAC-ONC zbog tečaja za menadžere

Komentara 11

Avatar Point_of_view
Point_of_view
18:27 02.01.2015.

Nisu autoceste zaradile 52 milijuna kuna vise, nego su imale 52 milijuna kuna visi prihod. Zarada je u principu dobit a te nema! Treba im preko 700 milijuna kuna godisnje pomoci od drzave da bi servisirali kamatu. Zaposlite konacno nekog novinara, koji barem donkele poznaje ekonomiju.

VV
Vrazje Vjestice
14:00 02.01.2015.

kada će konačno "novinar" koji piše ovakve tekstove naučiti da zarada i prihod NISU ISTO ???

R0
R00kie
12:40 02.01.2015.

autoceste treba prodat i vratiti dug jer vec sada godisnje iz proracuna ide 12 mlrd kuna samo na kamate. trebalo je reagirat kad je hdz mahnito i sumanotu svakom selu gradio autocestu i to debele preplacivao ali ni sada nije kasno.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije