Dok hrvatske bolnice grcaju u dugovima događa se apsurd – mjesecima ne fakturiraju račune osigurateljima za usluge koje su iskoristili njihovi klijenti kroz police dopunskih zdravstvenih osiguranja. Tromi zdravstveni sustav ne žuri uzeti zarađeni novac - najkraće, ne naplaćuje svoje usluge, piše Poslovni dnevnik.
- Od početka ljeta nismo dobili fakture za naše osiguranike i ne možemo platiti stvorene obveze. Riječ je o milijunskim iznosima, novac imamo, ali ne i fakture pa svoju obvezu ne možemo zaključiti, a jako nam je bitno da uplate provedemo do prosinca - požalio se Damir Mihanović, predsjednik Uprave Croatia zdravstvenog osiguranja (CZO) na okruglom stolu "Točna dijagnoza stanja na tržištu osiguranja" održanom danas u restoranu Bon Appetit u organizaciji Poslovnog dnevnika. Mihanović se požalio i kako im taj nemar može uzrokovati probleme jer, u razdoblju štrajka nezadovoljni zdravstveni radnici mogu ignorirati osiguranike CZO-a. Iako je Mihanović za ovaj nemar prozvao Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje. pomoćnik ravnatelja HZZO-a Stanko Perjan uzvratio je da to nije obveza Zavoda nego bolnica.
Na ovaj "ping pong" odreagirala je Ljubica Đukanović, pomoćnica ministra zdravlja zajamčivši kako će poduzeti sve što treba te da će najkasnije u roku od 48 sati problem biti riješen. Ova živopisna rasprava samo je djelić problema s kojima se svakodnevno susreću osiguravatelji. Naime, industrija osiguranja suočava se s nizom dvojbenih situacija vezanih uz zakonski okvir o dobrovoljnim zdravstvenim osiguranjima koji je na snazi od 2001. budući da osiguratelji i HZZO na istom tržištu posluju u nejednakim uvjetima, a sve češće se postavlja i pitanje hoće li možda Europska komisija uvesti red, odnosno naložiti izmjenu zakona.
Više pročitajte u Poslovnom dnevniku.
>>Za novu cijenu dopunskog zdravstvenog – novi trajni nalog