Sedam hrvatskih zračnih luka lani je prvi put u svojoj povijesti opslužilo više od osam milijuna putnika u jednoj godini. A to je gotovo 900.000 putnika više nego što ih je preko domaćih aerodroma prošlo 2015. godine.
Najveće zasluge za to ima uspješna prošla turistička sezona jer je većina od tih 8,1 milijun zračnih putnika stigla u Hrvatsku upravo tijekom ljetnih mjeseci.
Zagrebački kolovoz
A da bi oborile taj ukupni rekord po broju putnika, većina zračnih luka lani je oborila i vlastite rekorde. Tako je Zračna luka Split prvi put u svojoj povijesti premašila brojku od dva milijuna putnika u jednoj godini, a dubrovački aerodrom došao je blizu brojke od dva milijuna putnika. Zračna luka Zadar je u 2016., prvi put prebacila brojku od pola milijuna putnika, a Zračna luka Pula prvi put je u jednoj godini imala više od 400.000 putnika. Aerodrom na Plesu, najveća zračna luka u Hrvatskoj, nazvana po prvom predsjedniku RH Franji Tuđmanu, također se može pohvaliti rastom broja putnika, i to od sedam posto u 2016. u kojoj ih je tako opslužila više od 2,7 milijuna. Uskoro se otvara i novi terminal, u koji je ugrađena oprema za prihvat 3,5 milijuna putnika godišnje.
Splitski aerodrom je imao lani 476 tisuća putnika manje nego zagrebački koji ne ovisi toliko o turističkoj sezoni. No najveći dalmatinski aerodrom zato se može pohvaliti još jednim rekordom – jedini je u Hrvatskoj u jednom mjesecu opslužio više od 500.000 putnika. Tako su lani u srpnju preko tog aerodroma prošla 544.262 putnika. Koliko je promet na ovoj zračnoj luci sezonalan, pokazuje podatak da je u siječnju prošle godine preko nje prošlo svega 25.958 putnika. Na ZL Franjo Tuđman, pak, najjači mjesec lani je bio kolovoz sa 284.419 putnika, dok je najslabija bila veljača sa 141.834 putnika.
Ove godine bi domaći aerodromi vrlo lako mogli oboriti nove rekorde s obzirom na to da su brojne aviokompanije već najavile uvođenje novih linija za Hrvatsku. Tako je drugi najveći europski niskobudžetni avioprijevoznik, britanski easyJet, najavio sedam novih linija za hrvatske aerodrome ove sezone, moćni Emirates iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, pak, od lipnja kreće s dnevnim letovima Dubai – Zagreb, i to sa širokotrupnim zrakoplovom Boeing 777 kapaciteta 364 sjedala, Osijek će dobiti liniju za Basel koju uvodi mađarski Wizz Air...
Beograd pojedinačni vladar
Hrvatska je po ukupnom broju zračnih putnika nenadmašni lider u regiji, no najprometniji aerodrom na ovim prostorima nije u Hrvatskoj.
To je beogradski Nikola Tesla koji je lani opslužio gotovo pet milijuna putnika. To su i gotovo svi zračni putnici u Srbiji, još je preko niškog aerodroma prošlo oko 120.000 putnika.
>>Dođite glumiti putnike na novom terminalu Zračne luke Franjo Tuđman
Novinar ne može bez svoga zamišljenog regiona ni kad piše o zračnim lukama. Ako već donosite podatak o jednoj susjednoj državi, zašto ne i o ostalima: Italiji, Mađarskoj, Sloveniji... ? One su jednako susjedne, kao i Srbija.