Jedan od glavnih ponosa Oružanih snaga RH, akrobatska grupa "Krila Oluje" ostaje bez kompletne letačke posade, jer je šestorici članova grupe posao ponudila za sada nepoznata inozemna kompanija. Instruktori letenja podnijeli su zahtjev za sporazumni raskid radnog odnosa, što je izazvalo uzbunu u vrhu MORH-a i u Glavnom stožeru OSRH. Po svemu sudeći kasno, jer najiskusniji instruktori letenja HRZ-a neće mijenjati odluku, pomognutu, kažu, "nemoralno" visokom ponudom iz inozemstva. Ministar Ante Kotromanović i načelnik Glavnog stožera, general Drago Lovrić pozvali su pilote koji su iz zadarske 93. zrakoplovne baze HRZ i PZO-a stigli na razgovor u Zagreb, no sudeći po priopćenju MORH-a, nisu ih uspjeli privoljeti na ostanak u HRZ-u. - Očito su se odlučili za višestruko bolju ponudu, kojoj OSRH, nažalost, ne može parirati, potvrđuju u MORH-u.
Podučavali su Omance
U kuloarima se govori da su naši piloti, umjesto zarade od 7 do 11 tisuća kuna, dobili ponudu od isto toliko tisuća, ali – eura. No, mogli bi dobiti i znatno više, jer neki bivši ratni piloti, leteći za kompanije zemalja Zaljeva, zarađuju i par desetaka tisuća dolara mjesečno. Komercijalna "vrlo povoljna" ponuda dovodi se u vezu sa sultanatom Omanom, čiji su piloti prošle godine u Zadru dovršili školovanje. Dvanaest pripadnika Omanskog kraljevskog zrakoplovstva 18. prosinca uspješno je završilo letačku obuku na avionima Pilatus PC-9M. Omanska strana tada je istaknula iznimno zadovoljstvo organizacijom i uvjetima života te provedbom letačke obuke. No, malo je tko tada očekivao da će poželjeti "kupiti" naše instruktore. Pogotovo što je nedavno u RH stigla već druga grupa omanskih pilota, njih 17. Nakon potvrde vijesti, u MORH-u pokušavaju kontrolirati štetu i tvrde kako "ta situacija neće utjecati na borbenu spremnost i sposobnosti u segmentu obuke i treninga pilota", jer raspolažu s dovoljnim brojem pilota, nastavnika letenja za provedbu svih zadaća.
Odlazak elite loš za moral
Istina jest da u Zemuniku ostaje još dovoljan broj instruktora, no jasno je da iznenadni odlazak elite (imaju do 2000 sati letenja) nosi lošu poruku i može se odraziti na moral onih koji ostaju. Svi naši piloti prolaze školu u Zemuniku, a onda idu na doobuku za helikoptere, protupožarne avione ili MiG-ove 21. Škola letenja u Zemuniku jedina je još preostala sofisticirana školska ustanova naše vojske, a uspjesi akro-grupe upravo su potvrđivali u svijetu visoku kvalitetu školovanja. Za obuku nove šestorke trebat će puno vremena.
Umirovljeni šef HRZ-a, general Josip Štimac podsjeća na prijašnji masovan odlazak osmorice pilota MiG-ova 21, a preostalih 12 su "na tankom ledu i drži ih samo ljubav prema pozivu". Strahuje da je to znak raspadanja, potpune erozije HRZ i PZO-a, te zove na hitnu intervenciju države jer to već "ugrožava nacionalnu sigurnost". Podsjeća da je u školi u Zemuniku godišnje bilo školovano dvadesetak pilota, a sada samo četiri do pet naših pilota. Dolazak Omanaca spasio je školske kapacitete, što i jest apsurd, pokaže li se da su "u paketu" Omanci "kupili" i šest najboljih instruktora. Štimac kaže da se mora osnovati povjerenstvo koje će utvrditi stvarno stanje u HRZ-u. Iz izvora bliskih Uredu predsjednice RH saznaje se da taj događaj vide kao znak nastavka negativnih trendova, te kažu da je došlo vrijeme da se u Republici Hrvatskoj donese strateška odluka o opstanku HRZ-a. Jednostavnije – zaključimo li da nam treba avijacija, onda to trebamo i platiti, a u suprotnome, moramo biti svjesni posljedica.
Ma šta piloti!?Emigrira nam čitava nacija!U Hrvatskoj će samo ostati političari i stranački uhljebi!