Iako je prije 30-ak godina većina istraživanja pokazivala da su dječaci uspješniji u matematici od djevojčica, novija istraživanja pokazuju da se rodne razlike smanjuju ili se okreću u korist djevojčica. Djevojčice imaju bolje ocjene iz matematike od dječaka i češće namjeravaju upisati gimnazije, ali znatno rjeđe od njih strukovne tehničke škole sa zastupljenijom matematikom. Također, djeca iz obitelji višeg socioekonomskog i sociokulturnog statusa u prosjeku postižu bolji uspjeh iz matematike. Pokazalo je to istraživanje “Važnost obiteljskog podrijetla i roda za uspjeh iz matematike i odabir srednje škole”, objavljeno u posljednjem broju Revije za socijalnu politiku.
Istraživanje Branislave Baranović, Ivane Jugović i Saše Puzića s Instituta za društvena istraživanja provedeno je na uzorku od 693 učenika osmih razreda u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Učenici čija oba roditelja imaju završenu osnovnu školu u prosjeku iz matematike imaju ocjenu dovoljan, oni kojima je barem jedan roditelj završio srednju školu imaju “dobar”, a učenici čiji je barem jedan roditelj završio višu školu ili fakultet u prosjeku imaju ocjenu vrlo dobar. Tek 7,7% učenika čiji roditelji imaju (ne)završenu osnovnu školu planira upisati gimnaziju, a 34,8% učenika s jednim srednjoškolski obrazovanim roditeljem i čak 75,1% učenika kojima je barem jedan roditelj visokoobrazovan. Očekivano, učenici koji imaju pristup internetu, stol za učenje i kojima su majka i otac zaposleni, imaju bolje ocjene iz matematike, navode autori istraživanja.
>> Pobuna ravnatelja: Đaci će informatiku učiti po programu starom 20 godina
>> Hitno u informatizaciju želi 700 hrvatskih škola
Što više radiš s djetetom od najmlađe dobi,naravno uz igru i zabavu,rezultati su bolji.Najvažnije je od prvog dana škole,pomoći mu i objasniti zadaću,ali nikad ne rješavati je,umjesto njega.Do četvrtog razreda naučiti djete samosralno učiti,a kasnije je sve lakše.