Francuski eksperti

'Pelješki most najbolje je rješenje'

'peljeski most'
Foto: ''
1/2
28.11.2013.
u 10:28

Most u odnosu na koridor, tunel i trajektnu liniju ispunjava sve bitne kriterije – povezanost, dostupnost i sigurnost

Konačni zaključak studije predizvodljivosti o najboljem načinu povezivanja dvaju dijelova Hrvatske bit će obznanjeni sredinom prosinca kad bi se trebao održati zadnji sastanak predstavnika Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Europske komisije s francuskim konzultantima koji su radili tu studiju.  

Najmanje rizično rješenje

Prema informacijama do kojih je došao Večernji list, izrađen je finalni nacrt te studije, a najbolje rješenje za povezivanje dubrovačkog kraja s ostalom Hrvatskom ostaje, kao i u dosadašnjim nacrtima, pelješki most. Kako doznajemo od naših izvora, u odnosu na koridor kroz Neum, tunel i trajektnu liniju, most je najmanje rizično rješenje i najpovoljnija opcija koja zadovoljava sve bitne kriterije prema kojima se tražilo rješenje za povezivanje Hrvatske, ali i Europske unije. Tako je most ocijenjen kao rješenje koje je najkvalitetnije i najmanje rizično u ispunjavaju kriterija povezanosti, dostupnosti i sigurnosti. Sve ostale opcije o kojima se u hrvatskoj javnosti špekuliralo kao brzim, jednostavnim, kvalitetnim i jeftinim, francuski su konzultanti odbacili kao nepouzdane i nesvrsishodne (trajekt) ili kao preskupa i nedokazana rješenja (potopljeni tuneli). Da most dobije prednost u odnosu na koridor kroz Neum, koji zagovara bosanskohercegovačka strana, vrlo bitnu ulogu odigrali su schengenski kriteriji sigurnosti.  

EK će tražiti novu studiju

Gradnja mosta s pristupnim cestama stajala bi oko 285 milijuna eura, dok bi gradnja ograđenog koridora stajala više od 200 milijuna eura, no unatoč toj razlici u cijeni, most je već u prijašnjim nacrtima studije dobio više bodova nego koridor. Pri tome upućeni upozoravaju i na to da bi koridor zbog pravne zavrzlame mogao biti gotov tek za 10 do 20 godina, a možda i nikada. To bi onda značilo da Hrvatska ne bi mogla tako skoro ući u schengenski režim. Finalni nacrt još nije dostavljen svim stranama, a one se o njemu moraju očitovati do sastanka u prosincu. No ako i zaključak studije predizvodljivosti bude u korist mosta, to i dalje neće značiti automatski da će EK sufinancirati njegovu gradnju. Kako doznajemo, EK će nakon toga tražiti da se izradi studija izvodljivosti za jedno ili čak dva moguća rješenja – most i koridor.

Tek bismo tad dobili odgovor koji je projekt najpogodniji i na osnovi toga bilo bi odlučeno hoće li se on financirati iz fondova EU te u kojem postotku.

Komentara 54

Avatar ambasadoor
ambasadoor
12:49 28.11.2013.

Hoce li biti tunel ili most,svejedno je. Bitno je da ne bude koridor. Hrvatski teritorij povezati preko hrvatskog mosta/tunela koji se nadvija/pruza iznad/ispod hrvatskog mora. Nikakav koridor nije rjesenje.

DR
drugPlenky
11:09 28.11.2013.

Pazi ekipe strani konzultanti su nam rekli ono što mi i sami znamo. Jedina razlika je što su to skupo naplatili. Tko je ovdje zaista lud

BL
Blomberg
10:56 28.11.2013.

Most je najbolje rjesenje, da Neum je za koridor da ga mogu naplacivati, a to nam netreba, neznam cemu se tu BiH uplice kad je to samo stvar Hrvatske.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije