Dinamarin, tvrtka u vlasništvu posrnulog riječkog tajkuna Roberta Ježića, pobjednik je 40-ak milijuna kuna vrijednog natječaja za posao dužobalnog prijevoza nafte za potrebe hrvatske nacionalne naftne kompanije Ine. Tako će na barem još godinu dana – koliko je trajanje ugovora – biti nastavljena posredna Ježićeva suradnja s mađarskim MOL-om koji operativno upravlja Inom, a protiv čijeg je čelnika Zsolta Hernádija nedavno u Hrvatskoj podnesena antikorupcijska optužnica u slučaju u kojem je krunski dokaz upravo Ježićevo svjedočenje.
Budući da se u svom nedavnom intervjuu na taj Ježićev iskaz oštro obrušio i sam Hernádi, proglasivši ga lažnim, realno je zaključiti da Ježić vjerojatno trenutačno ne spada u krug MOL-ovih poželjnih poslovnih partnera, no kako je Dinamarin na javnom natječaju ponudio najnižu cijenu i konkurentne uvjete, prihvaćanje bilo koje druge ponude teško bi se moglo prikazati kao legitimna poslovno opravdana odluka.
Konkuriralo 18 tvrtki
Ježićevoj tvrtki na ruku je išla činjenica da je Ina ovaj put odlučila sklopiti ugovor na razdoblje od jedne godine, s opcijom produljenja na još jednu godinu. Takav, relativno kratak ugovor vjerojatno je smanjio interes brodara, naročito onih koji u ovom trenutku ne raspolažu adekvatnim plovilima. No, na natječaj se javilo 18 tvrtki iz Hrvatske i inozemstva, a najjeftiniji ponuđač – Dinamarin – ponudio je 20-ak posto nižu cijenu od dosadašnje pa na kraju u Ini imaju razloga biti zadovoljni ishodom.
Razloga za zadovoljstvo vjerojatno ima i Ježić, kojem je Dinamarin – barem koliko je poznato – posljednji biznis koji ima u Hrvatskoj. U posao morskog prijevoza nafte Ježić je ušao 2009. godine. Tvrtku je osnovao neposredno prije natječaja i, iako još nije imao ni brodove ni mornare, dobio je 250 milijuna kuna vrijedan ugovor koji je godinama prije držala tvrtka Jadranski pomorski servisi riječkog poduzetnika Ante Marasa. Mediji su tada objavili da je Ježić novac za kupnju brodova kod međunarodnih financijskih institucija prikupljao pozivajući se na ugovor s Inom prije nego što su rezultati natječaja uopće bili poznati.
Maras, inače s Ježićem povezan preko zajedničkog prijatelja Slavka Linića, bunio se tvrdeći da je njegova tvrtka jedina zadovoljavala uvjete natječaja i kako je posao političkim vezama dodijeljen Ježiću. I u kuloarima se spekuliralo da je svojim utjecajem Ježiću posao osigurao tadašnji hrvatski premijer Ivo Sanader, a posao prijevoza Inine nafte poslije će se često koristiti kao argument za dokazivanje njihova bliskog odnosa, ključnog pak za dokazivanje veze između Sanadera i pet milijuna eura koje je tvrtka povezana s MOL-om isplatila na račun Ježićeva švicarskog poduzeća.
Nije bankrotirao?
Tih pet milijuna eura Ježić bi, na temelju presude zagrebačkog Županijskog suda, trebao vratiti u hrvatski proračun. Kako rok da to učini istječe u trenutku donošenja pravomoćne presude, a to bi trebalo biti vrlo skoro, angažman u Ini trebao bi biti dobar demanti učestalih tvrdnji kako je Ježić bankrotirao i da ne može prikupiti novac koji mora vratiti državi.
>>Hernádi: Sanaderu sam na papiru napisao broj telefona jedne osobe
>>Predsjednik Uprave Novog lista: Sadržaj prijave nije mi poznat
da čovjek ne povjeruje,on je liničev prijatelj......