Godine čekanja

Još ne znamo kada će obnoviti zagrebački rotor, ali pogledajte na čemu rade Britanci

rotor remetinec
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
03.08.2016.
u 09:34

Grade se i otvaraju nove fontane, najavljeni su razni projekti, no nitko ne spominje uređenje rotora na Remetincu

Već godinama slušamo o uređenju rotora u Zagrebu, onog na Remetincu. Poznat je svim Zagrepčanima zbog velikog broja prometnih nezgoda koje su tamo učestale. Inače, to je najveći kružni tok u gradu, vanjski mu je promjer 74 metra, a dnevno kroz taj rotor prolazi gotovo 100.000 vozila. Drži se da je to dvostruko od kapaciteta koji je predviđen kada se rotor gradio. Gužve su svakodnevne, pogotovo pojačane od 2009. s bujanjem novog naselja oko Arena Centra i nove dvorane. U devet godina, između 1997. i 2006., zabilježeno je 2700 prometnih nezgoda s 216 ozlijeđenih.

Ni riječi o rotoru

Zadnja informacija o kojoj je pisao Večernji list jest da ovaj građevinski zahvat kreće najesen, no sve je nešto utihnulo i nitko više to ne spominje. Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić nedavno je najavio gradnju fontane na popularnom Britancu, kao i brojne druge projekte, naglasivši kako će Zagreb biti 'bolji i od Beča i od Rima'. U probni rad puštene su i tri novoizgrađene fontane na livadi uz Ulicu Hrvatske bratske zajednice u Zagrebu, uz već postojeće dvije. Početkom rujna bit će i službeno otvorene uz prigodnu svečanost i atraktivni koncert.

Tada je Bandić istaknuo kako su sada, nakon što su fontane izgrađene, u Gradskoj upravi već okrenuti "žičari na Sljemenu, fasadama i tramvaju za Zračnu luku i Veliku Goricu". 

Britanija već gradi rotor na tri etaže

I dok mi čekamo kada će se krenuti u taj projekt koji svi godinama željno iščekujemo, Britanija je počela graditi kružni tok na tri etaže, iako se to čini pomalo suludo. Ovaj kružni tok će stajati 75 milijuna funti, a gradit će se na autocesti A19 u Tynesideu. Nadaju se da će zaobilaznica smanjiti gužve, a završetak se očekuje krajem ožujka 2019. godine.

U ovom trenutku stvaraju se vrlo duge kolone na i uz autocestu A19, kada vozači moraju stajati u redovima na postojećem kružnom toku, čak i ako žele voziti ravno. Novi kružni tok omogućit će da oni vozači koji žele voziti ravno mogu proći novom cestom koja će biti izgrađena ispod samo kružnog toka.

Kružni tok dio je Vladina ulaganja u ceste, čija je vrijednost 15 milijardi funta. Inicijativa je pokrenuta kako bi pomogla pojačati gospodarski rast na sjeveroistoku zemlje.

Ključne riječi

Komentara 13

GE
geler203
12:14 03.08.2016.

Kružni tok na tri etaže kod nas bi košta minimalno 750 milijuna funti.

ZV
zvrka1977
11:47 03.08.2016.

Pa još se ekipa nije naučila voziti ni ovim rotorom pa koliko bi im trebalo da savladaju vožnju novim? I uopće ne kužim čemu tolika fama oko tog rotora? Rađe oduzmite vozačke nesposobnim vozačima i napravite reviziju dodjela vozačkih dozvola. Meni nije jasno kak pola ekipe uopće prođe psihološko testiranje za vozački...

DU
Deleted user
12:53 03.08.2016.

nije to nikakva novost tamo u britaniji,imaju ih oni po britaniji odavno. taj se tamo ggradi jer je potreban a ne zato sto je nesto novo u britaniji. pa oni ih samo po londonu na dva kata imaju na desetke. a na tri kata ima ih na svakom malo vecem krizanju AUTOCESTA a to kod vas bi u britaniji bila lokalna cesta oni to zovu dual carriageway i ima ih svako selo u britaniji. i sto je naj interesantnije, auto ceste u britaniji su besplatne

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije