OKRUGLI STOL

Jurčić: 
U monetizaciju se ide jer nam državu vodi blagajnik

Ljubo Jurčić
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
1/2
21.02.2014.
u 17:00

Željko Marušić: 
Plaćat ćemo i štete zbog kamiona koji će biti otjerani na lokalne ceste

Ni monetizacija ni sekuritizacija nisu dobar način za rješavanje pitanja autocesta. Najprije treba ''počistiti'' postojeći menadžment i postaviti onaj koji će odgovarati za svoje rezultate jer ključni problem nije dug nego neučinkovitost, čulo se na okruglom stolu ''Monetizacija autocesta'' u organizaciji studentske udruge Financijski klub.

– Sekuritizacija nema smisla kad je infrastruktura već izgrađena, već dok se ona gradi. Kad je u pitanju pregovaranje o koncesijskom ugovoru, tko će pristati na kraću koncesiju ako je Vlada već najavila duže rokove i otvorila prostor za pregovaranje, a Hrvatska je ionako na glasu kao prilično ''mekana'' – upozorava analitičarka Ekonomskog instituta Mihaela Grubišić Šeba. Kritizirala je davanje autocesta mirovinskim fondovima jer oni predstavljaju manje od četvrtine građana, a infrastruktura se gradila novcem svih građana.

Ekonomist Ljubo Jurčić monetizaciju vidi kao “čisto neznanje”.

Foto: Boris Ščitar ilustracija

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL

– Umjesto ekonomske politike, nama državu vodi blagajnik. Najmanji uzrok deficita su autoceste, trebamo se koncentrirati na smanjenje kamata na kredite tih tvrtki, što bi se moglo postići boljom suradnjom fiskalne i monetarne politike – smatra Jurčić.

Prema njegovu mišljenu model monetizacije nije ništa drugo nego oblik kredita na 20 do 30 godina jer država garantira da će koncesionaru nadoknaditi novac ako podbaci prihod od cestarina. Usto, s obzirom na dugi rok, prisutan je devizni rizik i visoka premija rizika pa će koncesionar tražiti i do 17 posto povrata, što je iznimno puno budući da prihod i promet na autocestama ovise o kretanju gospodarstva, a ne o onome tko upravlja prometnicama.

Željko Marušić s Prometnog fakulteta upozorava da, s obzirom na to da država garantira prihod, privatnom koncesionaru nije u cilju imati kamionski promet na autocestama.

– Kamioni zbog težine puno brže uništavaju prometnice pa će se dogoditi to da će zbog uštede koncesionari potjerati kamione prema lokalnim cestama, a onda ćemo mi to plaćati većim izdvajanjem za te ceste i lošijom sigurnosti prometa – kaže Marušić.

Komentara 12

FR
Francika
17:22 21.02.2014.

Da blagajnik. Zgubljeni blagajnik i zgubljeni Dončići.Možemo samo frktati jer nismo niš u stanju promijeniti. Infrastruktura se ne daje u koncesiju ili prodaje. To je strateško pitanje jedne države. Kad te danas sutra odsjeku, možeš samo pjevat Gloriju.

Avatar MK
MK
17:14 21.02.2014.

Ljubo... ...a kako li je ono bilo sa "monetizacijom" 25% INA-e za sramotnih 505 Mio. $ (g. 2003) uz prepustanje 50% upravljackih prava MOL-u i daljnim obavezujucim koncesijama u ugovoru o upravljanju INA-om?

SJ
Sve je uzalud
17:10 21.02.2014.

........svi ste vi knjigovođe.................stvar financija bi prije riješila kumica sa placa...........slijepci sa visokom stručnom spremom fakultetima i diplomom dobro su sredili zemlju Hrvatsku,...........velika pamet diplome i fakulteti.......dr.mr.....pr.fr......kr.........i slične glupe kratice bez osnova........

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije