Croatia Airlines pokrenula je internu istragu oko događaja na letu zrakoplova te aviokompanije 30. listopada ove godina iz Londona za Zagreb, let OU491, kad je kopilot ostao sam u kabini nakon što ju je kapetan Josip Grgec, inače direktor sektora prometa CA, napustio.
Time je prekršena sigurnosna procedura koja nalaže da u kabini nikad ne smije biti samo jedan pilot. To pravilo uvedeno je nakon što je kopilot Airbusa Germanwingsa Andreas Lubitz u ožujku 2015. godine nakon što je ostao sam u pilotskoj kabini namjerno srušio zrakoplov u francuskim Alpama.
Lubitz je iskoristio odlazak kapetana na toalet, zaključao se u kokpit i potom srušio zrakoplov te u smrt odveo 150 ljudi. Stoga je uvedena sigurnosna procedura koja propisuje da u slučaju da kapetan ili kopilot moraju na toalet, u pilotsku kabinu ulazi netko od kabinskog osoblja zrakoplova kako bi u kokpitu uvijek bile dvije osobe.
Grgec je zbog istrage suspendiran s letenja kao i Slaven P. Naši sugovornici kažu da je kopilot koji je ostao sam u pilotskoj kabini na letu OU491 u biti učenik, Slaven P. koji se tek školuje za pilota u sklopu takozvanog programa Pay to Fly.
A do istrage cijelog slučaja je došlo jer je Slaven P. na društvenim mrežama objavio snimku kako sam pilotira. Ta snimka u međuvremenu je uklonjena s njegovih profila na društvenim mrežama.
Na snimci koju eksluzivno objavljujemo vidi se da se radi o letu London – Zagreb 30. listopada ove godine i da je Slaven P. sam u kabini, usto nešto govori na talijanskom jeziku, a na kraju kaže: "Ajmo, jednu kavu vamo."
Pay to Fly program je inače komercijalni program školovanja pilota koji je Croatia Airlines uvela 2014. godine. Mladi piloti koji imaju osnovnu profesionalnu pilotsku dozvolu, ali su bez iskustva, plaćaju Croatia Airlinesu oko 30.000 eura da steknu dovoljan broj sati letova koji im je potreban da bi mogli konkurirati za posao u nekoj zrakoplovnoj tvrtki.
Piloti-učenici za tih 30.000 eura prođu trening na tlu i simulator, a onda se na zrakoplovima Croatia Airlinesa uče letjeti. Prvo za upis tipa aviona lete takozvanu zonu, a to je let na Airbusu ili Dashu bez putnika u trajanju od oko 40 minuta. Nakon toga lete 500 sati na redovitim linijama Croatia Airlinesa, dakle s putnicima u avionu.
Pri tome prvih 200 sati u kokpitu uz kapetana sa školarcem su i “pokrivač” (kopilot) te instruktor, a zatim 300 sati pilot iz programa Pay to fly leti samo s kapetanom. Pri tome svaki sat tog leta plati 10 eura.
> > Vozio se automobilom po pisti, pilot morao prekinuti slijetanje
Suspenzija pravilna, nepoštivanje pravila i potpuno pogrešna procjena učenika pilota. Učenika poslati na dodatna psihološka testiranja, naginje opasno narcisoidnosti i nerazumijevanju pojma odgovornosti prema drugima osim prema sebi.