Operativno komunikacijski centar policije PU splitsko-dalmatinske započeo je s radom u novouređenim prostorijama, opremljenim potpuno novom i suvremenom informacijskom opremom i tehnologijom. Novi programi i oprema omogućuju veću operativnost policijskih službenika, brži dolazak na mjesto događaja od trenutka zaprimanja dojave, te poduzimanja potrebnih radnji.Upravo radi standardizacije rada i postizanja veće operativnosti policijskih službenika - bržeg i kvalitetnijeg rada, te racionalizacije troškova, započela je i primjena projekta E-policija, poručuju iz PU splitsko-dalmatinske.
Policijski službenici na terenu, službena vozila i policijske postaje opremljeni su mobilnim uređajima, koji policijskim službenicima omogućuju stalan pristup Informacijskom sustavu MUP-a, radi unosa i korištenja podataka. Operativno komunikacijski centar policije ili Operativna dežurstva policijskih postaja, prilikom primopredaje službe, u elektronskom obliku automatski šalju operativno interesantne događaje na mobilne uređaje policijskih službenika, odnosno policijskih ophodnji. Policijskim službenicima se na isti način šalju radni nalozi i raspored službe. Prilikom zatvaranja radnih naloga, taj dokument postaje njihovo službeno izvješće, te se na taj način izbjegava do sada potreban odlazak u policijske postaje radi izrade izvješća o postupanju, čime se ujedno omogućuje veći boravak na terenu i dostupnost policije građanima. Operativna dežurstva, odnosno Operativno komunikacijski centar policije u svakom trenutku znaju položaj policijskih ophodnji i policijskih službenika, kao i statuse njihovih radnih naloga, što je važno radi učinkovitog upravljanja službenicima na terenu.
Osim mobilnim uređajima, policijski službenici su opremljeni kamerama, radi audio-vizualnog snimanja policijskog postupanja. Kamere se mogu nositi na dijelovima službene odore, a također se mogu koristiti i u službenim vozilima. Osnovni cilj korištenja kamera, odnosno snimanja policijskih postupanja, jest zaštita policijskih službenika od neutemeljenih pritužbi građana čime se stvara negativna slika policije u javnosti, iako je postupanje obavljeno u skladu s važećim propisima i pravilima struke, ali isto tako i zaštita građana od eventualnih pogrešnih i protupravnih postupanja policijskih službenika. Snimke se kasnije mogu koristiti u kaznenim i prekršajnim postupcima, uz uvjet da su osobe koje se snima u određenim situacijama, o tome prethodno obaviještene.
U odnosu na zaprimanje dojava, građani će moći anonimno prijaviti događaje putem aplikacije za mobilne telefone. Prijavi će se priložiti slika s kamere ili memorije mobilnog uređaja, uz koju će se moći dodati detaljni opis prijave. Ukoliko je na mobilnom uređaju dostupna lokacija, i taj podatak će se slati zajedno s prijavom na centralni portal u MUP-u, odakle se prosljeđuje na postupanje nadležnoj ustrojstvenoj jedinici. Navedenu aplikaciju će moći besplatno preuzeti svaki građanin, ovisno o vrsti pametnog telefona koji posjeduje, a za njeno korištenje, odnosno slanje prijave, potreban je pristup internetu. Napominjemo kako će za žurne intervencije građani i dalje moći pozvati broj 192.
>> Policajci dobili kamere na odorama, morat će snimati sva postupanja
>> Policija: “Ovo je izvanredna situacija, nema više upozorenja, odmah kazne!”
Danas vise nemozes biti anoniman, pa tako ina ovom projektu. Gdi god krenes na internetu znaju tko si, uvjek ostavis svoj foot print IP.