Izbor ravnatelja i zamjenice ravnatelja Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, za što je bio raspisan potkraj prošle godine javni natječaj, izazvao je veliku prašinu u prometnim stručnim krugovima.
Istaknuti rezultati
Naime, za čelnika te novoosnovane Agencije izabran je Bojan Šenjug, Zabočanin koji se povezuje sa zabočkim ministrom prometa Sinišom Hajdašem Dončićem, dok je za zamjenicu ravnatelja izabrana Anita Koprivnjak, kći pomoćnika ministra obrane i bivšeg zapovjednika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Viktora Koprivnjaka.
A Šenjug i Koprivnjak ne mogu se baš pohvaliti istaknutim rezultatima u području zračnog, pomorskog ili željezničkog prometa, što je bio jedan od uvjeta natječaja, za razliku od njihovih protukandidata koji se već godinama bave istraživanjem prometnih nesreća poput Danka Petrina, Vlatka Hajmburgera i Davora Belasa koji su i dosad radili za Agenciju za istraživanje zrakoplovnih nesreća. Najpoznatiji među njima je Belas koji je bio vještak željezničke nesreće kod Rudina.
Šenjug, za kojega neki naši sugovornici tvrde da se često može vidjeti u društvu s Hajdašem Dončićem, ima završen strojarski fakultet, a dosad je bio voditelj održavanja u tvornici Valoviti papir - Dunapack. U svom je životopisu naveo da je bio procjenitelj štete vozila i radnih strojeva za Croatiju osiguranje, a za istu tvrtku bio je i procjenitelj štete na zrakoplovima. Šenjug u svom CV-u navodi, među ostalim, da ima pilotsku dozvolu za jedrilicu, da je 2007. izabran za tajnika Zagorskog aerokluba, da ima više od 200 sati naleta, i da je za CO obavio više od 10 izvida i procjena na oštećenjima zrakoplova. No prema informacijama Večernjeg lista, ta je brojka puno manja.
Koncepcijska rješenja
A. Koprivnjak je pak dosad bila odvjetnica u Zagrebu, a u svom je životopisu navela i da je od 2010. suradnica Zagrebačkog zrakoplovno-tehničkog saveza Rudolfa Perešina, za koji je među ostalim sudjelovala u pripremi i izradi općih akata.
U Upravnom vijeću Agencije kažu da su za izbor ravnatelja i njegove zamjenice bila važna koncepcijska rješenja kandidata o planu i programu rada Agencije, rezultati provjere znanja iz područja važnih za rad ravnatelja i zamjenika ravnatelja, sistem bodovanja, bodovne liste...
– Naime, istaknuti rezultati u području zračnog, pomorskog i željezničkog prometa nisu bili jedini kriterij po kojem se Upravno vijeće ravnalo pri izboru ravnatelja i zamjenice ravnatelja Agencije – navode u Upravnom vijeću iz kojeg nam nisu poslali životopise ostalih kandidata iako smo to od njih tražili. Ministar Hajdaš Dončić kaže da poznaje Šenjuga, ali tvrdi da se s njim ne druži i da nisu prijatelji.
– Ne mogu nikako utjecati na izbor ravnatelja neovisne agencije – kategoričan je Hajdaš Dončić.
>> 'Nema alternative za otpuštanja. U HŽ Cargo ima veliki višak radne snage'
Tako se i Agencije osnivaju zbog uhljebljivanja podobnih. Neznam samo ZAŠTO ,te kakav smo mi to NAROD stalno se ukopavamo u rupe iz kojih nema izlaza. I bez obzira što če i tko reči , baš nas briga , neznamnam do kada i gdje to vodi. Pozdrav dobrim ljudima