Na autocestama u vlasništvu Hrvatskih autocesta čak je 300 šahtova oštećeno i time opasno za sigurnost prometa pa je vrlo lako moguće da se opet dogodi prometna nesreća poput one u tunelu Plasina ljetos, kad je zbog puknutog poklopca šahta došlo do lančanog sudara.
U Hrvatskim autocestama potvrdili su Večernjem listu zastrašujući broj oštećenih šahtova, na koji su nas prvo upozorili naši izvori. U HAC-u kažu da na svojim autocestama – A1, A3, A4, A5, A10, A11 – imaju ukupno 1418 šahtova, što znači da je gotovo svaki pet oštećen.
Nisu smjeli otvarati
Od toga je 200 šahtova proglašeno vrlo opasnim mjestima, koja treba odmah sanirati. Naime, tih 200 šahtova, kažu naši sugovornici, HAC-ovi radnici nisu uopće smjeli otvoriti zbog straha da ih više neće moći zatvoriti! Od ukupno 300 oštećenih šahtova njih čak 190 je na Dalmatini.
U HAC-u tako nisu napravili gotovo ništa otkako se potkraj srpnja prošle godine dogodila nesreća u tunelu Plasina iako je otad prošlo 10 mjeseci. Stoga bi za ovogodišnje turističke sezonu zbog oštećenih i puknutih šahtova moglo doći do prometnog kolapsa. U HAC-u, naime, čim uoče da je neki od oštećenih šahtova puknuo, ako srećom to otkriju na vrijeme, zatvaraju promet na tom dijelu autoceste, kao što se to dogodilo prije nekoliko dana u tunelu Bristovac.
Naši sugovornici upozoravaju da neki od šahtova još nisu ni rašalovani iz vremena građenja, a otad je prošlo u nekim slučajevima više od 10 godina te da su asfalt i beton oko šahtova popucali kao i okviri poklopca. Najgore je stanje, kažu, u tunelima Bristova, Ledenik i Sveti Rok. To su nam potvrdili i u HAC-u kazavši da će do početka turističke sezone sanirati šahtove u ta tri tunela, a da će ostale šahtove sanirati tek nakon ljeta.
Dosad su, navode, sanirali 10 najkritičnijih šahtova – u tunelima Plasina, Grič, Sveti Rok i Bristovac.
– Na revizijskim oknima obuhvaćenim projektom sanacije uočena su razna odstupanja zbog eksploatacije. Projektanti ih pregledavaju pa će predložiti odgovarajuće mjere sanacije – navode u HAC-u, dodajući da će nakon završetka tog projekta moći odgovoriti što je uzrok tako velikom broju oštećenih šahtova – njihova kvaliteta, ugrađivanje ili održavanje.
Pojačane ophodnje
U HAC-u na pitanje zašto dosad nisu sanirali oštećena okna odgovaraju da će to napraviti nakon izrade projekta te da detaljni pregledi, kao i sama sanacija šahtova, iziskuje zatvaranje tunela i privremene regulacije prometa.
Stoga su, navode, pregledi planirani da se obave istodobno s redovitim održavanjem svih tunelskih sustava. Tvrde i da su pojačane dnevne ophodnje i da se poduzima sve da se prometuje sigurno.
>> Opasni šahtovi u tunelima na A1!
Ova vlada rusi Hrvatsku a najbrzi put je rusenje turizma , Dalmatine.