većini bauk

U matematici previše detalja, nepotrebno čak 30 posto gradiva

škola,nastava
Foto: Žarko Bašić/Pixsell
1/3
22.09.2014.
u 08:30

Ovaj predmet treba povezati sa svakodnevnim, životnim situacijama kako bi učenici shvatili da nije svrha sam sebi, kažu stručnjaci

Da je matematika našim školarcima bauk i da je nastavni plan i program tog predmeta nužno što hitnije mijenjati slažu se svi, a to potvrđuju i jako loši rezultati koje naši petnaestogodišnjaci postižu iz matematičke pismenosti u PISA istraživanjima, ali i loši rezultati maturanata na državnoj maturi. Skupina matematičara prije nekoliko godina već je izradila prijedlog promjena, na koje bi ministar obrazovanja Vedran Mornar mogao računati kad se krene s izmjenama postojećih nastavnih planova i programa.

Cjeline trebaju ostati

– Dvije godine smo se sastajali i pretresli hrvatski nastavni plan i program matematike, ali i programe drugih zemalja. Razradili smo što bi učenici trebali učiti i na temelju toga bi trebalo izraditi program koji će zaživjeti u školama - kaže nam matematičar prof. dr. Hrvoje Kraljević naglašavajući da ne treba čekati donošenje Strategije razvoja obrazovanja, već da se s izmjenama kurikuluma može početi i bez toga, odmah.

On i njegovi kolege naglašavaju da određene matematičke cjeline treba staviti u kontekst svakodnevnog života.

– Za srednjoškolce bi svakako trebalo pojačati statistiku i teoriju vjerojatnosti na osnovnoj razini tako da znaju protumačiti ono što pročitaju u novinama, primjerice neku anketu u kojoj su odstupanja, recimo, plus ili minus tri posto. U osnovnoj školi pojačati bi trebalo očitavanje dijagrama - kaže prof. dr. Zvonimir Šikić.

Mora biti zabavna

Tvrdi da iz gradiva matematike ne treba izbacivati cjeline, jer program je, kaže, razuman, ali je problem s naslovima koje onda nastavnici obrađuju previše detaljno. Stvar dodatno kompliciraju opširni udžbenici, dodaje Šikić vjerujući da je gradivo, bez dramatičnih rezova, moguće smanjiti za 30 posto i da su bili tome na tragu. Matematičari tvrde da matematika nije svrha sama sebi, da je čvrsto isprepletena sa svakodnevicom i oni koji je razumiju mogu jednostavnije rješavati različite životne situacije.

– Smiješno mi je kad čujem da će se PDV, primjerice, povećati za dva posto, s 23% na 25%. Pa to je povećanje za više od 9%, ali većina to ne zna - komentira matematičar Petar Mladinić, dodajući da matematika mora imati vezu sa stvarnošću i biti zabavna.

>> Kontraprijedlog: Lektiru ne treba pisati, Glembajeve treba čitati i o njima raspravljati

Komentara 34

Avatar upitnik.pita
upitnik.pita
08:48 22.09.2014.

...Karl Friedrich Gauss (1777.-1855.)... Matematika je kraljica znanosti, a teorija brojeva je kraljica matematike.

KA
kafka
09:00 22.09.2014.

Razdvojiti treba Matematiku od računa.! . . . . . . . . . . . . . . . . . . Matematika razvija mišljenje. . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . (kako je već 'fidelio' rekao) Osnovna svrha matematike u osnovnoj školi jest da razvije ljudski mozak u apstraktnom mišljenju i zaključivanju.

BL
bl00ndy
09:03 22.09.2014.

Matematika je zakon i najviše razvija mozak. To što su naša djeca degene...ci to je druga stvar. Manje ajfona, više vježbanja!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije