U kupnju ne idite bez plana i gladni, kupnja ne smije biti impulzivna, kupnja hrane nije izlet, nego odgovorna zadaća. Potražite proizvode snižene cijene s ispravnim rokom trajanja, u šoping ne vodite djecu – savjetuje pravila za pametnu kupnju Ilija Rkman iz Društva za zaštitu potrošača koji će ove savjete zaokružiti riječima “pokrij se koliko je poplun dug”.
A većini Hrvata poplun je prilično kratak, što uostalom potvrđuje i Rkman podatkom da je realna procjena kako su mjesečni troškovi četveročlane obitelji u Hrvatskoj 1200 eura. Da bi te troškove smanjili, izuzev spomenutih savjeta, valja pratiti akcije i kupovati na sniženjima.
Trenutačno je aktualna zimska rasprodaja koja se u nas ponajprije odnosi na odjeću i obuću pa se sada mogu povoljnije kupiti zimske jakne, nove čizme, veste itd.
U drugim europskim zemljama svaki mjesec nosi neke specifične uštede koje su pobrojili u njemačkom Focusu gdje, primjerice, podsjećaju da je svibanj vrijeme kupnje lanjskih bestselera jer proizvođači kreću s novim izdanjima ili pak da je rujan vrijeme za nabavu vrtnog namještaja.
Ovo potonje je primjenjivo i u nas jer je krajem ljeta pravilo rasprodaja garnitura za vrt, sjenica, suncobrana. No, u svakom je slučaju ključno planiranje koje ponavlja Rkman:
– Rasprodaje su prigoda da se kupi nešto po niskoj cijeni, ali svejedno se moraju pratiti cijene jer ima slučajeva da se cijene prije rasprodaje podignu i potom “spuste”, a zapravo je cijena proizvoda ostala istom kao i prije sniženja.
Uvijek se povoljnije može nabaviti i roba s greškom za koju pak nemate pravo reklamacije, ali često se u sniženjima zna staviti uvjet kako se roba kupljena na rasprodaji ne može vratiti što nije točno i što prijavljujemo inspekciji – opisuje Ilija Rkman napominjući kako se u zadnjih desetak godina udvostručio broj raznih nameta na koje godišnje odlazi prosječna hrvatska plaća.
>> Bankama vjeruje samo 35 posto građana, štedi jedva 40 posto
Sta ovo ima sa zastitom potrosaca? Ovakve novine dolaze besplatno kući i potiču na trošenje novca.