Ministrica kulture Andrea Zlatar Violić i gradonačelnik Zagreba Milan Bandić na današnjem sastanku ekspresno su se usuglasili da Vladi Zorana Milanovića predlože Dubravku Vrgoč za intendanticu HNK-a u Zagrebu. Koliko je poznato, Vlada bi o imenovanju mogla odlučivati već u četvrtak. Time je dodatno aktualiziran program kojim se Dubravka Vrgoč javila na natječaj koji već sada, premda nije javno objavljen, izaziva burne reakcije.
– Sada se događa devastacija nacionalnog kazališta u Zagrebu – tvrdi dirigent i nekadašnji ravnatelj Opere HNK u Zagrebu Vladimir Kranjčević u reakciji na programe troje kandidata za intendanta matičnog hrvatskog kazališta.
– Zašto se programi taje? Pa svi financiramo kulturu. Činjenica da se ubuduće vođenje tako važne umjetničke grane kao što je to Opera HNK želi prepustiti stranom menadžeru graniči s nevjerojatnim. U tom prijedlogu nema nijednog nacionalnog opernog djela, dakle ni suvremenog ni onog iz baštine. Hrvatska je članica Europske unije, a u njoj je 28 državnih opera. HNK u Zagrebu nije eksperimentalni teatar. Mora biti otvoren za suvremeni pristup, ali ne i onaj avangardni jer za to postoje drugi teatri. Prava je katastrofa da glavne hrvatske glazbene i kulturne institucije šute o ovome što se događa u HNK. Šuti Muzička akademija, šuti Hrvatsko društvo glazbenih umjetnika, šuti Hrvatsko društvo glazbenih i plesnih pedagoga, a devastira se operni život u Zagrebu. Šuti Matica hrvatska, šuti HAZU, šuti Akademija dramske umjetnosti. Šuti i Likovna akademija koje se isto tiče kada neki strani fićfirići devastiraju teatar – revoltiran je Kranjčević. Usput kaže da je u vrijeme kada je on bio ravnatelj Opere, a intendant Georgij Paro, to kazalište godišnje dobivalo 35 milijuna kuna, a proteklih je godina dobivalo stotinjak milijuna kuna.
– Baš bih volio vidjeti koliko je eura isplaćivano stranim ekipama koje su radile u HNK ovih godina. Javnost bi to morala znati – dodaje Kranjčević. Bivši intendant HNK Mladen Tarbuk misli da je bolje pričekati odluku o izboru intendanta. Ipak, kaže da strukturalne promjene nemaju veze s besparicom. – U HNK treba vratiti umjetnost i eros. Bio sam na predstavi “Ane Karenjine” i mogu reći da su izvođači živnuli. Treba vratiti takvu atmosferu u kazalište, a to nema veze s novcem. U HNK radi mnogo predanih umjetnika, dok je manji broj plaćen za nerad. To bi trebalo mijenjati – objašnjava Tarbuk.
>>Novi natječaj za intendanta HNK, radi se i urbana obnova grada