Nakon ljubljanskog Slovenskog mladinskog gledališča i sarajevskog MESS-a koji su osudili napade i pritisak na Olivera Frljića, redatelju i intendantu riječkog HNK Ivana pl. Zajca danas je osobno, dolaskom u Rijeku, podršku dao i Ivan Medenica, novi umjetnički direktor Bitefa, jednog od vodećih kazališnih festivala u Europi. Bila je to prilika da se i prije službene promocije ovogodišnjeg jubilarnog 50. Bitefa, koja će biti u svibnju u Beogradu, najavi da će u glavnom natjecateljskom programu festivala biti izvedena Zajčeva predstava "Nad grobom glupe Europe" Sebastijana Horvata i Milana Markovića Matthisa inspirirana Krležinom Hrvatskom rapsodijom. Time Bitef i međunarodne mreže kojima pripada, rekao je Medenica, izražavaju nedvosmislenu podršku Frljićevu umjetničkom i društvenom konceptu vođenja HNK Ivana pl. Zajca. Moguće je, najavljeno je, da će se u programu Bitefa naći i nova riječka predstava, koreodrama Kasandra s Mirom Furlan u glavnoj ulozi.
Riječka predstava, koja se prvotno zvala Hrvatska rapsodija, a zbog ocjene HAZU da nije vjerna Krleži naslov je promijenjen, uvrštena je u tematski blok društveno i umjetnički emancipiranih predstava nastalih u nacionalnim teatrima.
- Ti teatri nisu tvrđave u kojima se utvrđuju tradicionalne vrijednosti na umjetnički neupitan način već su kuće u kojima se traga za onom vrstom umjetnosti koja će pomicati stvari i zato nije neodgovorno što pritom ne moraju voditi računa o blagajni jer postavljaju više umjetničke standarde. - kazao je Medenica. U istom bloku bit će izvedena i dugi niz godina zabranjena predstava "Rodoljupci" Narodnog pozorišta iz Beograda . - Spoj ovih dviju predstava koje se nacionalnim identitetom bave na provokativan način može imati slogan "Sačuvaj me Bože srpskog junaštva i hrvatske kulture" – rekao je Medenica . U istom bloku revolucionarnih i avangardnih predstava je i "Smešna tama" Burg teatra iz Beča .
Zahvaljujući na podršci intendant Frljić kazao je kako bi podrška najznačajnijih kulturnih institucija s ovih prostora trebalo nešto govoriti i službenoj hrvatskoj kulturnoj politici.
- Došlo je vrijeme da se radikalno preispita koncept nacionalnog kazališta, propitivanje je funkcija nacionalnog teatra – rekao je Frljić dodajući da se prava drama događa između društvene zajednice i zajednice koja izlazi na pozornicu. Pojašnjavajući, pak, izmjenu naziva predstave ironično je napomenuo da je "Krleža sada zahvalan što njegovo djelo ostaje skupljati prašinu na policama".
>> Kulturnjaci osuđuju napade na Frljića
U SLO je jako slicna drustvena okupacija sljednika i sljedbenika komunistickih mocnika. Ali, evo, stavite naslov : Ja podupirem Hasanbegovica,hehehe...i sto cemo sada ?!