Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić trebao bi danas riješiti ili barem presjeći dva problema iz svog resora - koncesiju Zračne luke Zagreb i prodaju HŽ Carga. Novi rok za preuzimanje zagrebačkog aerodorma od strane francuskog koncesionara ZAIC je određen naime za 2. prosinca. Francuzi bi tako nakon osam mjeseci kašnjenja trebali danas početi upravljati Plesom i uskoro pokrenuti radove na gradnji novog putničkog terminala.
To su trebali, prema koncesijskom ugovoru kojeg su potpisali lani, učiniti još početkom travnja ove godine no to je više puta odgađano jer su imali problema sa zatvaranjem financijske konstrukcije, teške 300 milijuna eura, a što je bilo preduvjet da preuzmu zagrebački aerodrom.
Francuzi sad tvrde da su uspjeli skupiti potreban novac, a Vlada je na svojoj prošlotjednoj sjednici usvojila izmjene koncesijskog ugovora kojima među ostalim ZAIC-u omogućava poštedu od plaćanja koncesijske naknade najviše do tri godine u slučaju više sile ili pada prometa.
No koncesionar će morati to nadoknaditi kad se steknu uvjeti i to uz kamatu. Ipak, postoji mogućnost da Francuzi danas ne preuzmu Pleso i da dođe do nove odgode. Hajdašu Dončiću danas na sastanak stiže vlasnik rumunjske Grampet Grupe Gruia Stoica, a kako bi razgovarali o problemima u koje je zapala prodaja HŽ Carga tvrki Feroviar, koja je dio Grampet Grupe.
Na tom sastanku bi se trebali ili riješiti ti problemi ili pak prekinuti pregovori o kupoprodaji. Hrvatska strana je naime nezadovoljna ugovorom o kupnji 75 posto udjela u Cargu kojeg su predložili Rumunji jer se on dosta razlikuje od uvjeta u natječaju na kojem je Feroviar pobijedio svoje takmace u utrci za Cargo. Rumunji također traže da im se uplata 10 milijuna eura za obrtna sredstva jamči vagonima Carga što je hrvatskoj strani neprihvatljivo. Feroviaru se zamjera i da nije dostavi potvrdu rumunjskih banaka da će državna jamstva za Cargove kredite preuzeti na sebe te da nije izradi odobar poslovni plan za Cargo.
Rumunji pak žele riješiti problem troškove tužbi koje ima Cargo jer ne žele preuzeti rizik da će u slučaju gubitka tih sporova oni ih morati platiti. Stoicu brinu i državne subvencije koje je dosad dobivao Cargo, a koje bi europska tijela za zaštitu tržišnog natjecanja mogla proglasiti kao nedozvoljenom potporom pa bi tih 100-anjak milijuna eura moralo biti vraćeno u državni proračun. Rumunj ne želi snositi taj mogući troška. A brine ga i to što tvrka koju planira kupiti nije upisana kao vlasnik svojih nekretnina.
Bojim se da od svega neće biti ništa čim taj posao vodi najveći hrvatski prometni stručnjak, doktor seoskog turizma Siniša Hajdaš udani Dončić. I Francuzi i Ruminji na kraju će pobjeći glavom bez obzira. Osim toga, sjeća li se tko da je naš HD Sinke ikoju stvar do sada uspješno priveo kraju? Ja se ne sjećam, a siguran sam da me pamćenje još dobro služi.